رصد بازار خودروهای داخلی؛

تداوم رشد قیمت کوییک در بازار + جدول

کدخبر: ۴۵۶۶۵۲
اقتصادنیوز: ​ رصد بازار خودرو در دومین روز آذرماه 1400 نشان از آن دارد که برخی از محصولات سایپا با رشد یک میلیون قیمت در بازار عرضه شده اند.
تداوم رشد قیمت کوییک در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز هم خانواده کوییک به همراه تیبا 2 معمولی در میان محصولاتی قرار داشتند که همانند روز گذشته با رشد قیمت در بازار عرضه شدند.   

به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان رو به بالای نرخ دلار که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم موجب شده تا بازار خودرو هم با رشد اندک قیمت روبرو شود. فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می کنند که با توجه به اینکه تقاضا در بازار کاهشی شده روند فعلی بازار خودرو می تواند در کنار نوسان نرخ دلار به کاهش عرضه هم مرتبط باشد. کمبود عرضه در بازار خودرو در حالی است که در راستای افزایش عرضه شرکت های خودروساز اقدام به آزادسازی سندخودرهای در رهن کرده بودند، اما با وجود آزاد شدن اسناد هم روند قطره چکانی قیمت در بازار تغییری نکرد. ظاهرا عرضه کنندگان منتظر اخبار مذاکرات هستند و به همین دلیل در حال حاضر از عرضه خودرو در بازار سرباز می زنند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت خانواده کوییک امروز هم با رشد قیمت در بازار عرضه شدند. براین اساس قیمت «کوییکR» امروز با رشد یک میلیونی در بازار با قیمت 189 میلیون تومان قیمت گذاری شد و قیمت «کوییک معمولی»  هم به 188میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز و در میان خانواده تیبا شاهد افزایش یک میلیون تومانی قیمت «تیبا 2 معمولی» بوده ایم و قیمت آن به 178 میلیون تومان در بازار رسید. ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که «تیبا صندوقدار» امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 168 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر «ساینا» هم بدون تغییر و با قیمت 181  میلیون تومان در بازار معامله شد.

رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» هم امروز بدون تغییر و با قیمت 342 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

سایپا 2 آذر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید