بازار خودرو مساوی در رشد و افت قیمت

سیگنال صعودی قیمت دلار به بازار خودرو +جدول

کدخبر: ۵۰۱۰۶۱
اقتصادنیوز: رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز همزمان با رشد نرخ دلار ایران خودروهایی نیز سمت و سوی افزایش قیمت به خود گیرد.
سیگنال صعودی قیمت دلار به بازار خودرو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی بازار خودرو حکایت از آن دارد که صدور قطعنامه شورای حکام موجب شد تا نرخ دلار بیش از پیش این روزها  روند افزایشی به خود گیرد، اثرات این افزایش قیمت در بازار خودرو سبب شد که چهار خودرو از میان هشت خودرو پرطرفدار ایران خودرو امروز با افزایش قیمت 2 تا سه میلیون تومان در بازار عرضه شوند.

از سوی دیگر نامعلوم بودن بندها و مفاد واردات خودرو نیز بر آشفته بازار خودرو اثرگذاشته است. بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو خریداران این روزها تمایلی برای خرید ندارند و منتظرند تا شاید آشفته بازار خودرو آرام گیرد، انتظاری که ماهها است از آن می گذرد و هر روز بر آن افزود می شود و هنوز راهکاری برای آرام کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانوادسمند امروز «سمند LX با موتورEF7» با افزایش 2 میلیونی در بازار 347 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما سایر محصولات این خانواده بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، با این شرایط «سمندLX» در بازار 302 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» در بازار 355 میلیون تومان دست به دست شد.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم  امروز رشد سه میلیونی قیمت داشت و در بازار 400 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد سه میلیونی 508 میلیون تومانی باقی ماند.

اما «رانا پلاس» امروز ثبات قیمت داشت و 307 میلیون تومان در بازار عرضه شد.  

اما قیمت خانواده 207 «پژو 207 دنده‌ای» هم بدون تغییر 405 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» با ثبات قیمت همچون روز گذشته 412 میلیون به فروش رسید. 

ایران 21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید