رصد بازار خودروهای داخلی؛

آیین نامه واردات، قیمت خودرو را کاهشی نکرد+جدول

کدخبر: ۵۱۷۷۰۶
اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز 5 شهریور ماه 1401 با نوسان اندک همراه بود.
آیین نامه واردات، قیمت خودرو را کاهشی نکرد+جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد نسبی قیمت برخی از پرتیراژهای ایران خودرو در حالی رقم خورد که تصور می شد با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو امروز بازار خودرو شاهد ریزش قیمت خواهد بود؛ اما برخلاف تصورات، خودرو روند افزایشی به خود گرفت و با رشد در بازار قیمت گذاری شد.

به گفته فعالان بازار خودرو با وجود اینکه آیین نامه واردات خودرو روز گذشته ابلاغ شد، اما هنوز چند و چون اجرای آن نامشخص است به همین دلیل امروز بازار خودرو بیش از آن که از ابلاغ این آیین نامه تاثیر گیرد از اخبار متناقض برجام تاثیر گرفت.

فعالان بازار خودرو معتقدند تا زمان مشخص شدن چگونگی اجرای آیین نامه واردات خودرو از یک سو و رسیدن و نهایی شدن اخبار برجام نمی توان به صورت قاطع از کاهشی شدن قیمت خودرو صحبت کرد؛ چرا که بازار با تغییر هر عاملی ممکن است تغییر شکل دهد که این امر بر تغییر قیمت خودرو اثرگذار خواهد بود.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX» در بازار امروز یک میلیون 305 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» با افزایش یک میلیونی در بازار 336 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» هم 344 میلیون تومان در بازار دست به دست شد و رشدی یک میلیونی داشت.

ارزیابی ها همچنین نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» در 506 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی یک میلیونی را ثبت کرد، اما  «دنا معمولی» امروز بدون تغییر 392 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت، اما «رانا پلاس» با افزایش یک میلیونی در بازار 301 میلیون دست به دست شد. 

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 392 میلیون قیمت خورد بدون تغییر قیمت ماند و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 403 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افزایش یک میلیونی داشت.  

ایران 5

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید