هشدار نمکی درباره ورود مهاجران افغان

کدخبر: ۴۳۴۲۴۳
اقتصادنیوز :مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.
هشدار نمکی درباره ورود مهاجران افغان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، براساس اعلام وزارت بهداشت متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید.

همچنین  از دیروز تا امروز ( ۲۷ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۳۸۰ نفر از آنها بستری شدند.

براین اساس در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 این اوضاع باعث شده است که رئیس بیمارستان سینا از چند برابر شدن نیاز بیماران کرونایی به دستگاه‌های اکسیژن ساز خبر دهد.

محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا اظهار کرد:  شیوع مجدد کرونا موجب شد در بیمارستان حدود ۵۰ درصد تخت‌ها را برای بیماران کرونایی  اختصاص دهیم. درحال حاضر شاهد بستری بیماران با سنین کم هستیم که حسابی ویروس دلتا روی جوانان متمرکز شده است.

طالب پور بیان کرد: کادر درمانی داریم که با وجود تزریق دو دوز واکسن باز هم مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده اند، همین امر موجب می شود ما به شدت نیازمند نیروهای تازه نفس باشیم. اما خوشبختانه افرادی که مبتلا می شوند به دلیل دریافت واکسن جلوی مرگ‌ومیر آن ها گرفته می شود.

رئیس بیمارستان سینا تصریح کرد: طبیعی است  که با کمبود دستگاه های اکسیژن  رو به رو شویم زیرا تعداد بیماران بدحال مراجعه کننده به بیمارستان ها زیاد است. نیاز بیماران به دستگاه اکسیژن چندین برابر شده  است. امیدواریم مسئولان هر چه سریع تر به این موضوع بپردازند.

توزیع رایگان اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای مبتلایان به کرونا

همین موضوع باعث شده است که  هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران نسبت به توزیع رایگان ۲۴ عدد اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری کانتینری و ثابت طی دو روز گذشته برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا اقدام کند.

در حال حاضر با توجه به پیک پنجم کرونا و شیوع سویه دلتا بسیاری از هموطنان درگیر ویروس کرونا، در روند درمان خود نیازمند دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند. لذا تامین این دستگاه ها بسیار ضروری و حائز اهمیت محسوب می شود بنابراین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، طی دو روز اخیر یعنی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰  با توجه به افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و اعلام مراکز درمانی در زمینه کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز،  اقدام به توزیع رایگان ۲۴ عدد دستگاه اکسیژن ساز کانتینری و ثابت کرده که از این تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز کانتینری و به عبارتی قابل حمل و ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز ثابت هستند.

دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی ظرفیت بالایی دارند و برای کار شبانه روزی و پیوسته در درمان بیماران در نظر گرفته شده‌اند.

تاکید وزیر بهداشت بر لزوم تشدید پروتکل‌های بهداشتی

سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره علت این خیز کرونا در کشور گفت: در جایی که رعایت پروتکل های بهداشتی را کم کردیم، خیز بیشتری از بیماری داشتیم و این طبیعی است. در حالی که اگر پروتکل‌ها را رعایت می کردیم گردش ویروس را به این شدت شاهد نبودیم.

وی افزود: پیش از این یک تا یک ماه و نیم ویروس وارد کشور شده بود، اما در نقاطی آن را زمین‌گیر کرده بودیم، اما به محض اینکه توصیه های ما را گوش نکردند، سیل خروشان جمعیت جابجا شد. جمعیت سیال با خودش ویروس را جابجا کرد و متاسفانه این گرفتاری را پیدا کردیم.

هشدار نمکی درباره اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور با ورود احتمالی مهاجران افغان

او همجنین نسبت به  اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور با ورود احتمالی مهاجران افغان هشدار داد.

وزیر بهداشت وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدیدها برای اوج‌گیری دوباره کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود، احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها توسط آنان شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

سعید نمکی در سفر به قم در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با بیان این مطلب گفت: ویروس کرونا در آینده جهش های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس های آینده، واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود،اظهارکرد: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی است چرا که واکسیناسیون شخص را رویین تن نمی کند.

وزارت بهداشت: ​پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی دو برابر متوسط جامعه رعایت می‌شود

همچنین امروز ​دومین گزارش ناظران وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات منتشر شد طبق این گزارش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌ها حدود ۸۰ درصد و حدود ۲ برابر متوسط جامعه است.

طبق آمار تا پایان روز هفتم ماه محرم، بیش از ۲۹۴۰ ناظر از ۲۰۹۷۷ هیئت بازدید کردند که در این بازدیدها ۱۴هزار و ۱۸۱ هیئت مذهبی وضعیت خوبی داشتند. ۶۲۴۱ هیئت با وجود داشتن وضعیت مطلوب در مواردی تذکر شفاهی و ۵۱۵ هیئت نیز تذکر کتبی گرفتند. ۴۰ هیئت نیز به کمیته انتظامی ارجاع داده شدند.

براساس این گزارش و طبق روند نظارت، ۸۴ درصد از هیئت‌هایی که تذکر شفاهی گرفتند فرآیند اصلاح را آغاز کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید