گزارش اقتصادنیوز از آخرین آمار رسمی بحران کرونا

مقایسه روند ابتلا به کرونا در ایران و مناطق پرابتلا

کدخبر: ۴۴۱۹۷۹
اقتصادنیوز: آمارهای کرونایی در آمریکا روندی صعودی پیدا کرده و از سایر مناطق پر ابتلا فراتر رفته است. مقایسه آمار کرونایی در ایران با مناطق کرونا خیز در جهان نشان می دهد ابتلا و مرگ ومیر به ازای هر یک میلیون نفر در ایران از هند و اتحادیه اروپا افزون تر است.
مقایسه روند ابتلا به کرونا در ایران و مناطق پرابتلا

به گزارش اقتصادنیوز ، درایران آمارهای کرونایی روندی نزولی گرفته و در حال کاهش است. این آمار ها نشان می دهد موج پنجم بیماری کرونا در حال فروکش بوده و علامتی از کاهش متغیرهای این ویروس در روزهای پایانی تابستان است.

این در حالی است که مقایسه داده های ثبت شده از این ویروس در مقیاس میلیون نفر نشان می دهد  وضعیت ایران در مقایسه با کشورهای پر ابتلای کرونایی جهان هنوز در سطح خطرناکی قرار دارد و از اتحادیه اروپا و هند فراتر بوده است.

کرونا

روند افزایشی ابتلا به کرونا در آمریکا

به طور کلی در آمارهای جهانی کرونا همواره سه منطقه در رکوردهای پرابتلای کرونا بوده اند. آمریکا، هند و اتحادیه اروپا. در این میان بررسی کرونا در آمریکا در سال 2021 میلادی نشان می دهد  مسیر ابتلا از 90 روز پیش تاکنون مسیری صعودی گرفته و از سطح میانگین 11 هزار  و 300 نفر اکنون به 147 هزار و 180 نفر رسیده است.

به عبارت دیگر در این مدت ابتلا در آمریکا تقریبا هزار و 300 درصد افزایش پیدا کرده و شدت بیشتری گرفته است.

روند افزایشی در آمار کرونایی آمریکا منجر به اوج گیری مجدد این ویروس در این کشور شده و آمارهای مرگ و میر را نیز به سطح بالای آمارهای جهانی رسانید. طبق داده های جهانی کرونا در آمریکا میانگین مرگ روزانه برابر با هزار و 926 نفر بوده که بالاترین رکورد به شمار می آید.

آمار شیوع کرونا در اتحادیه اروپا اما از 40 روز پیش روندی کاهشی را آغاز کرده و از سطح 68 هزار نفر اکنون به 48 هزار نفر در روز تقلیل پیدا کرده است. این در حالی است که باوجود  کاهش ابتلا در این منطقه میزان مرگ ومیر براثر این ویروس هنوز صعودی بوده و در مدت مذکور از سطح 300 نفر تا میزان 544 نفر ارتقا پیدا کرده است.

کرونا

سومین کشور پر ابتلای کرونایی در روزهای قرمز این ویروس هند بوده که در روزهای اخیر در سطح 30 هزار و 600 نفر قرار داشته است. 

پس از موج شدید کرونا در تقریبا 5 ماه پیش ابتلا نیز روندی نزولی گرفته و اکنون به کمترین میزان خود دست پیدا کرده است.

کاهش ابتلا در این کشور موجب فروکش کردن میزان فوتی ها درهند از سطح 4 هزار مرگ روزانه در پنج ماه پیش به 322 نفر در روزهای اخیر شد.

این آمارها در ایران در روزهای پر تب وتاب موج پنجم کرونا در ایران مسیری صعودی گرفته و پس از ثبت آمارهای بی سابقه اکنون روندی کاهشی به خود گرفته است.

در همین رابطه تعداد مبتلایان روزانه به طور میانگین در سطح 18 هزار و 435 نفر به ثبت رسیده و شمار فوتی های روزانه نیز با کاهشی مداوم در نهایت در سطح 435 نفر قرار گرفته است.

مقایسه روزانه آمار کرونا در ایران و کشورهای پرابتلای کرونایی نشان می دهد آمار مرگ ومیر در ایران اکنون از وضعیت این متغیر در هند فراتر بوده و نسبت به سایر کشور ها میزان کمتری داشته است.

پس از کاهش تعداد مبتلایان در موج پنجم کرونال نیز سطح ابتلا در کشور پایین تر از سایر کشورها قرار گرفته و روندی نزولی را در پی گرفت.

کرونا

بیشتر بودن آمار کرونا در ایران درمیلیون نفر

بررسی ابتلا به کرونا در یک میلیون نفر در کشورهای جهان نشان می دهد میزان این متغیر در ایران به سطح 216 نفر در یک میلیون نفر رسیده و به غیر از آمریکا از سایر مناطق پر ابتلا در جهان فراتر بوده است.

در آمریکا ابتلا در یک میلیون نفر اکنون در سطح 442 نفر بوده و در هند و اتحادیه اروپا به ترتیب برابر با 21 و 114 نفر در یک میلیون نفر به ثبت رسیده است.

میزان مرگ ومیر در یک میلیون نفر نیز راوی همین ترتیب آماری در میان ایران وسایر مناطق خطرناک کرونایی در جهان بوده است.

به این معنا که مرگ ومیر در یک میلیون نفر درایران از اتحادیه اروپا و هند افزونتر بوده و در سطحی پایین تر از آمریکا قرار گرفته است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید