حمله مهاجران اخراج شده به خلبانان آمریکایی

کدخبر: ۴۴۲۴۰۷
مهاجران اخراج شده هائیتی به خلبانان و سه افسر آمریکا حمله و آن‌ها را مجروح کردند.
حمله مهاجران اخراج شده به خلبانان آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخراج شدگان هائیتی به خلبانان آمریکایی حمله و سه افسر مهاجرت این کشور را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته یک منبع آگاه، مهاجران هائیتی روز سه شنبه از آمریکا اخراج شده و به خلبانان یکی از پرواز‌های پورتو پرنس حمله و سه افسر مهاجرت آمریکایی را مجروح کردند.

این ناآرامی‌ها بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل مهاجران هائیتی‌ به راه افتاد. به گفته شاهدان، چند نفر از این افراد به پرواز دیگری که شامل چند خانواده بوده نیز یورش بردند.

سخنگوی وزارت امنیت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «سه شنبه، ۲۱ سپتامبر، برخی از مهاجران هائیتی پس از خرابکاری در پورتو پرنس دو اختلال جداگانه نیز به وجود آوردند. افسران کنترل جمعیت هائیتی به هر دو حادثه واکنش نشان دادند و شرایط را حل کردند. ماموران مهاجرت آمریکا به حقوق همه مردم برای ابراز صلح آمیز نظرات خود احترام گذاشته و به ماموریت خود مطابق با اولویت‌ها، قانون فدرال و سیاست آژانس ادامه می‌دهند.»

پس از آنکه بیش از ۱۵ هزار نفر در دل ریو تگزاس تجمع کردند، دولت آمریکا مرز‌های این کشور را به صورت جدی زیر نظر گرفته است. به گفته دو منبع آگاه از عملیات، تا روز سه شنبه بیش از هزار نفر از مهاجران هائیتی به کشورشان برگردانده شده اند. وزارت امنیت داخلی گفت که تاکنون ۴ هزار نفر یا از خاک آمریکا اخراج یا به مراکزی در مرز منتقل شده اند.

آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه در جلسه سنا گفت که جمعیت در دل ریو در روز‌های آینده پراکنده خواهد شد. پس از حملات روز سه شنبه، این نگرانی وجود دارد که فرودگاه‌های آمریکا از امنیت کافی برای فرود ایمن پرواز‌ها برخوردار نباشند.

دولت بایدن با انتقاد‌های بسیاری در مورد نحوه مدیریت ورود مهاجران به مرز جنوبی این کشور رو به روست. پیشتر نیز جمهوریخواهان انتقاد‌هایی را مبنی بر ضعف مدیریت در اردوگاه‌های مرزی آمریکا عنوان کرده بودند. چندین نهاد بین المللی نیز از وضعیت این مهاجران ابزار نگرانی کرده و خواستار بررسی مشکل شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید