روابط ایران با کشورها علیه هیچ کشور دیگری نیست

خطیب‌زاده: روابط خوبی با باکو و ایروان داریم

کدخبر: ۴۴۵۰۸۴
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران با باکو و ایروان روابط خوبی دارد، گفت: سفر وزیر خارجه ارمنستان به تهران از پیش تعیین شده بود و این سفر در راستای گسترش روابط فیمابین انجام شده است.
خطیب‌زاده: روابط خوبی با باکو و ایروان داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و تبریک روز مرزبانی، به گاهشمار سیاست خارجی طی روزهای اخیر پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران گفت: سفر وزیر امور خارجه ارمنستان از پیش تنظیم شده و در چارچوب مسائل دوجانبه، گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دیگر ابعاد روابط انجام شد. تهران هم با باکو و هم با ایروان روابط خوبی دارد و روابطش با هیچ کشوری برعلیه کشور دیگری نیست و سیاست خارجی ایران هم بر نگاه شمول‌گرا بنا شده است.

این دیپلمات ارشد همچنین حادثه تروریستی در کابل اظهار داشت: تروریسم در هر شکل و رنگ محکوم است. ایران موضع ثابتی درباره عملیات تروریستی داشته و بلااسثتنا آنها را محکوم کرده است. افغانستان خسته از تروریسم، خشونت و افراطی‌گری است و همه باید به افغانستان امن و باثبات کمک کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حضور تروریست‌ها در جمهوری آذربایجان و در نزدیکی مرزهای ایران تصریح کرد: از ابتدای جنگ تا به امروز این گزارش‌ها را داشتیم و تمامی این گزارش‌ها را به اطلاع دوستان خود در باکو رساندیم. در جلسات مختلف دوستان ما اعلام کردند هیچ تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نیست. این گزارش‌ها همچنان به ما واصل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید