زلزله زنجان، شهرستان رزن در همدان را نیز لرزاند

کدخبر: ۴۵۸۳۹۱
علیمردان طالبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اعلام کرد: وقوع دو زمین‌لرزه به بزرگی ۴.۵ و ۴.۱ ریشتر در استان زنجان، بخش‌هایی از شهرستان رزن در این استان را لرزاند.
زلزله زنجان، شهرستان رزن در همدان را نیز لرزاند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عصر امروز(سه شنبه) ۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۵ و ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، شهر زرین رود از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان و در نزدیکی مرز استان های همدان و قزوین را لرزاند.

علیمردان طالبی شنبه شب افزود: این زلرله در بخشی از روستاهای شهرستان رزن از جمله "آرپه دره، "ملابداغ"و"چوپقلو" احساس شده است.

به گفته وی، براساس گزارش بخشدار و دهیاران، این زلزله هیچ خسارتی در استان همدان نداشته، با این وجود همه دستگاه های زیر مجموعه مدیریت بحران شهرستان رزن به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: به طور میانگین سالانه ۳۴۰ زمین لرزه در استان همدان روی می دهد که حدود ۹۰ درصد آنها قدرتی کمتر از ۲.۵ ریشتر دارند به نحوی که مردم متوجه وقوع و لرزش آن نمی شود.

به گزارش ایرنا، طبق مطالعات پهنه بندی خطر، ۲ ناحیه واقع در مناطق شمالی و جنوبی استان همدان زلزله خیز است به نحوی که در منطقه جنوبی بخشی از شهرستان های ملایر و نهاوند بر روی گسل اصلی زاگرس قرار دارند.
همچنین گسل آوج واقع در استان قزوین مناطق و نواحی شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده است اما خطر زلزله در مرکز و نواحی مرکزی استان همدان به ویژه شهر همدان به مراتب کمتر از سایر مناطق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید