آمریکا : تهران با پیشنهاد‌های سازنده به مذاکرات برجام نیامده بود

کدخبر: ۴۵۹۰۰۶
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های مقامات آمریکایی، عملکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای در وین را غیر سازنده توصیف کرد.
آمریکا : تهران با پیشنهاد‌های سازنده به مذاکرات برجام نیامده بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه)، پس از هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران، ادعا کرد که تهران با پیشنهاد‌های سازنده به وین نیامده است.

العربیه گزارش داد، این سخنگو در ادامه ادعا‌های خود بدون اشاره به بدعهدی‌های غرب و آمریکا، گفت: «۶ دور اول مذاکرات باعث پیشرفت شد و به  راه‌حل‌های صلح‌آمیز و خلاقانه‌ای برای حل بسیاری از سخت‌ترین مسائل که برای همه طرف‌ها دشوار بود، دست یافتند. اما در رویکرد ایران در مذاکرات این هفته، تلاشی برای حل اختلافات باقی‌مانده، وجود نداشت.»

این مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات این هفته در وین به ریاست راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده در حال بازگشت به واشنگتن است.

سخنگوی این وزارتخانه همچنین با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه هسته‌ای، گفت: «تهران هنوز نتوانسته با ناظر هسته‌ای سازمان ملل برای بازگرداندن شفافیت به تفاهم برسد. گسترش برنامه هسته‌ای ایران مسلماً بحران جدیدی را به وجود خواهد آورد. اگر ایران متعهد به بازگشت به توافق و راه‌حلی نشود، چاره‌ای جز بررسی گزینه‌های دیگر نداریم.»

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت جدید ایران که هشتم آذرماه از سرگرفته شده بود امروز جمعه (۱۲ آذر) پایان یافت. مقامات ایرانی بار‌ها پیش از شروع مذاکرات اعلام کردند در این دور از مذاکرات به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه مغایر با برجام هستند و ایران در مذاکرات بسیار جدی بوده و به دنبال وقت‌کشی یا مذاکرات فرسایشی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید