افشاگری در مورد فرار مالیاتی حاکم دبی

کدخبر: ۴۴۵۱۸۹
اقتصادنیوز: اسناد موجود در تحقیقات موسوم به «پرونده پاندورا» نشان می‌دهد که «محمد بن راشد آل مکتوم» از پرداخت مالیات در جزایر ویرجین انگلیس و باهاما فرار کرده است.
افشاگری در مورد فرار مالیاتی حاکم دبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اسناد پاندورا، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی سهامدار سه شرکت ثبت شده در مراجع قضایی مخفی و سری از طریق شرکت امارات «آکسیوم» (Axiom) بود.

به گزارش ریانووستی، طبق مدارک موجود در «اسناد پاندورا»، هر سه شرکت Tandem Investco Limited و Tandem DirectorCo Limited در جزایر ویرجین بریتانیا و Allied International Investments Limited در باهاما، در سال 2008 تأسیس شدند.

تحقیقات مربوط به اسناد پاندورا نشان می‌دهد که از این سه شرکت برای توسعه فعالیت‌های اساسی بین‌المللی شرکت مادر آکسیوم (Axiom) که در تولید و فروش تلفن‌های همراه فعالیت می‌کند ، استفاده شده است.

در ادامه تحقیقات مربوطه آمده که کار شرکت ثبت شده در باهاما در حال حاضر معلق است، اما متوقف نشده است، در حالی که فعالیت دو شرکت به حالت تعلیق درآمده است.

رئیسی پشت فرمان/در اکوایران ببینید:

گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای کشورهای مختلف پس از ماه‌ها بررسی نتیجه تحقیقات خود از انبوهی سند لو رفته درباره ثروت‌اندوزی و فرار مالیاتی بیش از ۳۳۰ سیاستمدار و مقام سیاسی کنونی یا قبلی جهان از ۹۱ کشور  جهان را منتشر کردند.

براساس تحقیقات کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی، نام چندین رئیس کشور و دولت از جمله پادشاه اردن و نخست‌وزیر جمهوری چک در فهرست کسانی که دارایی‌های محرمانه اعلام نشده دارند، قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، نام ۵۶۵ اسرائیلی در اسناد پاندورا که کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی منتشر کرد، مشاهده می‌شود.

تحقیقات اسناد پاندورا بر پایه افشای حدود ۱۲ میلیون سند از ۱۴ شرکت خدمات مالی در سراسر جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید