معاینه بایدن برای اطمینان از سلامت ذهنی/ علت سرفه های رئیس جمهور چیست؟

کدخبر: ۴۴۷۹۰۵
جن ساکی گفت: رئیس جمهور به زودی معاینات پزشکی خود را انجام خواهد داد و ما در مورد نتایج آن به صورت شفاف به مردم اطلاع خواهیم داد.
معاینه بایدن برای اطمینان از سلامت ذهنی/ علت سرفه های رئیس جمهور چیست؟

به گزارش اقتصادینوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی، در حالی سوال خبرنگاران را درباره زمان آزمایش سلامتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نادیده می‌گرفت، کلی اودونل، خبرنگار NBC News را متهم کرد که همیشه درباره وضع سلامتی بایدن سوال می‌پرسد.

برایان کارم، خبرنگار و تحلیلگر سیاسی CNN، از ساکی درباره معاینات پزشکی بایدن پرسید: «آیا بایدن به زودی معاینات پزشکی سالیانه خود را انجام می‌دهد و نتایج آن را به مردم اعلام خواهد کرد؟»

ساکی در پاسخ گفت: «بله، بایدن که در آستانه ۷۹ سالگی اش است، این کار را انجام خواهد داد.»

هنگامی که خبرنگاران از او پرسیدند که آیا این معاینات تا پایان سال انجام خواهد شدیا خیر، گفت: «تازه‌ترین اطلاعات را در این باره ندارم، اما به زودی این کار را خواهد کرد. تا پایان سال انجام خواهد داد. این قول را به شما می‌دهم.»

ساکی وعده قبلی خود را تکرار و گفت: «رئیس جمهور به زودی معاینات پزشکی خود را انجام خواهد داد و ما در مورد نتایج آن به صورت شفاف به مردم اطلاع خواهیم داد.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۹ دیگر گزارش معاینات پزشکی خود را منتشر نکرده است. این در حالی است که از زمان تحلیف او در سال جاری، سوالات زیادی در مورد سلامت جسمانی و شناختی بایدن مطرح شده است.

درخواست برای اعلام پرونده‌های پزشکی بایدن ۷۸ ساله، ماه گذشته پس از سخنرانی او در ۱۶ سپتامبر که به دلیل سرفه‌های زیاد او سخنرانی خود را مدام قطع می‌کرد، مطرح شد.

کلی اودونل در این باره پرسید: «ما دیدیم که بایدن هنگام سخنرانی مداوم در حال سرفه کردن بود و این نگران کننده است. اکنون وضعیت رئیس جمهور چگونه است؟»

ساکی پاسخ داد: «جای هیچ نگرانی وجود ندارد. همراه بایدن همیشه یک پزشک سفر می‌کندو اگر نیاز باشد این مسئله را بررسی خواهد کرد.»

اودونل در ادامه پرسید: «آیا دلیلی وجود دارد که او در چنین شرایطی اینقدر سرفه می‌کند؟»

ساکی گفت: «من هم این کار را انجام می‌دهم. بنظرم برای سرفه کردن دلایل مختلفی وجود دارد. همه ما ممکن است نیاز به صاف کردن گلو داشته باشیم یا کمی سرماخوردگی داشته باشیم. این چیزی است که همه افراد موقع صحبت کردن با آن مواجه هستند و جای هیچ نگرانی درباره سلامتی بایدن وجود ندارد.»

وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا در هاله‌ای از ابهام است و سوال اینجاست که آیا شاهد کنار گذاشته‌شدن او از قدرت و جانشینی معاونش خواهیم بود؟ حساسیت بالایی روی سلامت کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا وجود دارد به همین دلیل خود نامزد‌ها اقدام به انتشار اطلاعاتی درباره سلامتی خود می‌کنند. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ نیز بایدن پرونده سلامتی خود را به صورت علنی منتشر کرد.

جو بایدن پرسن و سال‌ترین رئیس جمهور آمریکاست. او از بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا که به تازگی در بیمارستان بستری شده است، حدود چهار سال پیرتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید