شرایط وخیم مزدوان وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن

کدخبر: ۴۵۸۴۱۸
احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با ادعای اینکه وضعیت مزدوران این دولت در مأرب خوب است، مدعی شد که از هر گونه توافق بین کشورهای منطقه استقبال می‌کند.
شرایط وخیم مزدوان وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد که وضعیت مزدوران این دولت در مأرب، خوب است.

بن مبارک به شبکه خبری الجزیره گفت که وضعیت نیروهای دولت مستعفی در مأرب، بهتر از قبل است و این استان، «پروژه حوثی (انصارالله)» را در هم خواهد شکست.

این در حالی است که نیروهای یمنی در آستانه آزادسازی شهر راهبردی مأرب هستند و شمار زیادی از قبایل این استان نیز به صفوف نیروهای صنعاء پیوسته‌اند.

وی همچنین ادعا کرد: «از هر گونه توافق بین کشورهای منطقه که به پایان جنگ در یمن منتهی شود، استقبال می‌کنیم».

این وزیر دولت مستعفی ادامه داد: «شورای انتقالی بر بندرگاه و فرودگاه عدن مسلط است، ولی باید توافق ریاض اجرایی شود». شورای انتقالی مزدوران وابسته به امارات هستند که مدتهاست با مزدوران وابسته به ریاض دچار اختلافات و درگیری شدیدی هستند.

بن مبارک با بیان اینکه نیروهای ساحل غربی، زیر لوای وزارت دفاع دولت مستعفی قرار نمی‌گیرند، درباره فرار مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از الحدیده نیز گفت که هیچ اطلاعی از این عقب‌نشینی نداشته است. بخش اعظم نیروهای ساحل غربی مزدوران وابسته به امارات هستند.

چندی پیش «محمد احمد ورق» نماینده پارلمان یمن و از طرفداران ائتلاف عربی علیه یمن گفت  که امارات در حال جمع‌آوری امضا از شخصیت‌ها و افراد سرشناس اجتماعی و سیاسی در ادارات ساحل غربی به منظور اعطای مشروعیت قانونی به طرح تقسیم «تهامه» (ساحل غربی در استان الحدیده) است.

 محمد ورق تأکید کرد، نیروهای اماراتی همچنین در حال جمع‌آوری امضا در میان اعضای ادارات محلی در جنوب ساحل غربی هستند و این طرح امارات نیز با حمایت انگلیس به منظور جداسازی منطقه واقع در بین باب‌المندب تا منطقه الجاح و اعلام آن به عنوان یک استان واحد تحت عنوان «استان ساحل غربی» با مرکزیت المخا در حال انجام است.

ناظران معتقدند که این یک طرح آمریکایی-اسرائیلی و انگلیسی است و امارات تنها ابزار این کشورها برای سرمایه‌گذاری این طرح است و این تحرکات ضربه کوبنده‌ای به گروه‌های ائتلاف عربی علیه یمن تحت رهبری عربستان سعودی در استان تعز وارد خواهد آورد.

در حال حاضر وضعیت مزدوان وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن، به شدت وخیم است و برای اشغال هر چه بیشتر این قسمت از یمن، به جان هم افتاده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید