آسوشیتدپرس خبر داد؛

ایالات متحده تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد

کدخبر: ۴۹۵۹۴۸
اقتصادنیویز: آمریکا برای تشویق از سرگیری مذاکرات بین ونزوئلا و مخالفان، برخی تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور ازجمله تحریم‌های یکی از مقامات بلندپایه سابق شرکت نفت و گاز پترولئوس و برادرزاده بانوی اول ونزوئلا را لغو خواهد کرد.
ایالات متحده تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکا نوشت: تصمیم دولت بایدن در کاهش تحریم های ونزوئلا باعث می شود تا شرکت نفت و گاز شورون آمریکا بتواند مجوز مذاکره با شرکت نفت و گاز پترولئوس ونزوئلا را کسب کند.  

براساس این گزارش، به رغم کسب مجوز برای انجام مذاکرات، اما شرکت شورون حق انجام هرگونه حفاری و یا صادرات نفت از ونزوئلا را نخواهد داشت.  

به نوشته آسوشیتدپرس، با اقدام جدید دولت بایدن برای کاهش تحریم های ونزوئلا، واشنگتن علاوه براین تحریم‌های "کارلوس اریک مالپیکا فلورس" یکی از مقامات بلندپایه سابق شرکت نفت و گاز پترولئوس و برادرزاده بانوی اول ونزوئلا را لغو خواهد کرد.  

دیپلمات‌های آمریکایی در تلاش برای تأمین انرژی در سراسر جهان هستند تا بتوانند اختلال ایجادشده در صادرات نفت و گاز روسیه به‌دلیل تحریم‌ها یا جنگ را جبران کنند. در همین رابطه مقام‌های آمریکایی در اسفند سال گذشته برای نخستین در چند سال اخیر در دیداری دوجانبه با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ در تحریم نفتی آمریکا قرار دارد و اگر این تحریم‌ها لغو شوند، می‌تواند دوباره نفت خود را صادر کند. این منابع گفتند: مقام‌های آمریکایی تصریح کرده‌اند که اولویت آنها تأمین نفت برای آمریکاست و هرگونه تسهیل تحریم‌ها مشروط به صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به آمریکاست.

به گفته این منابع، در صورت تسهیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت شورون که همچنان در ونزوئلا فعالیت می‌کند، می‌تواند به‌عنوان نخستین شرکت آمریکایی نفت وارداتی خود از روسیه را با نفت ونزوئلا جایگزین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید