درهم امارات روی 6 هزار و 900 هزار تومان ایستاد

دلار کانال بعدی را نیز فتح خواهد کرد؟

کدخبر: ۴۲۲۹۹۷
اقتصادنیوز: امروز 9 تیرماه 1400 مانند دیروز با وجود افزایش قیمت دلار، حجم عرضه آن افزایش معناداری نداشت و نرخ دلار متشکل و سنا نیز متناسب با بازار آزاد رشد کرد، این امر این شبهه را به وجود می‌آورد که قیمت دلار بازگشت نخواهد داشت.
دلار کانال بعدی را نیز فتح خواهد کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز  دیروزقیمت دلار در طول معاملات مسیر صعودی را دنبال کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 25 هزار و 130 تومان قرار گرفت. دلار آمریکا معاملات امروز را با قیمت 25 هزار تومان آغاز کرد و مانند روز گذشته در طول معاملات روند صعودی را پیمود. روند حرکت دلار نوسانی نبود بلکه به طور اکید صعودی بود. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روی 25 هزار و 270 تومان قرار داشت. تحلیل‌گران مرز 25 هزار و 200 تومان را برای دلار مهم می‌دانند و معتقدند در صورتی که دلار بالای این سطح پایدار بماند می‌تواند به سمت کانال 26 هزار تومان حرکت کند.

قیمت درهم امارات روز گذشته از مرز 6 هزار و 900 تومان عبور کرد اما بالای آن پایدار نماند و معاملات روز گذشته را با قیمت 6 هزار و 885 تومان به پایان رساند. نرخ درهم در شروع معاملات امروز 6 هزار و 900 تومان بود، درهم تا 6 هزار و 920 تومان نیز بالا رفت، اما در پایان معاملات روی 6 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

N2

اثرکاهش قیمت طلای جهانی بر  قیمت دلار و سکه 

قیمت طلای جهانی در ساعت 15 و 42 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1759 دلار قرار داشت و نسبت به روز گذشته افت کرده بود. (تغییرات قیمت طلای جهانی در روز گذشته نیز منفی بود). افت قیمت طلای جهانی باعث شد سکه نتواند رشد زیادی داشته باشد و همراه با دلار حرکت کند. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 830 هزار تومان قرار داشت. سکه در شروع معاملات امروز روی 10 میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفته و مرز حساس را از دست داده بود. سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 10 میلیون و 830 هزار تومان قرار داشت، در نتیجه برایند اثر رشد دلار و افت طلای جهانی سکه را به بالای مرز حساس سوق دارد.

عرضه دلار متشکل 

قیمت دلار بازار آزاد در حال افزایش است و به سطوح ابتدای سال بازگشته است، اما حجم عرضه دلار متشکل تغییر چندانی نداشت. عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته تنها 3 درصد رشد کرد و روی 4 میلیون و 888 هزار قرار گرفت. این حجم عرضه زیر متوسطی است که از 7 فروردین تا به امروز به دست می‌آید. قیمت‌ دلار در سامانه سنا و بازار متشکل نیز تقریبا متناسب با بازار آزاد افزایش یافت و نشانه‌ای از بزرگ شدن شکاف بین نرخ بازار آزاد با متشکل و سنا دیده نشد.

J1

به طور خلاصه می‌توان گفت قیمت دلار در سطوح بالایی قرار دارد و مرز حساس 25 هزار و 200 تومان را نیز پشت سرگذاشته است، روند قیمتی طول روز، در امروز و روز گذشته اکیدا صعودی بود اما حجم عرضه دلار متشکل افزایش معناداری نداشت و قیمت دلار متشکل نیز متناسب با دلار آزاد در حال افزایش است، این روندها این شبهه را به ذهن می‌آورد که افزایش قیمت دلار نه مقطعی بلکه پایدار باشد و دلار در مسیر حرکت میان مدت و بلند مدت قرار گرفته باشد. افزایش قیمت دلار مانند یک نیروی صعودی و افت قیمت طلای جهانی مانند یک نیروی نزولی بر قیمت سکه اثر گذاشتند و قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات روی 10 میلیون و 830 هزار تومان و بالای مرز حساس کار خود را به پایان رساند.  

J2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک