گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

بازگشت دلار به زیر مرز حساس + نمودار

کدخبر: ۴۴۴۶۱۴
اقتصادنیوز: امروز 10 مهرماه 1400 قیمت دلار به زیر مرز حساس بازگشت. قیمت دلار سنا به کانال قیمتی پایین‌تر وارد شد. عرضه دلار رشد کرد، اما نسبت به هفته‌های اخیر نسبتا پایین بود.
بازگشت دلار به زیر مرز حساس + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه از مرز 28 هزار و 300 تومان عبور کرده بود. قیمت دلار در شروع معاملات امروز عقب‌نشینی کرد و روی 28 هزار و 270 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه نیز مسیر کاهشی را پیمود و در آخرین ساعات معاملات روی 28 هزار و 100 تومان قرار گرفت.

بازدهی بازارها 10 مهر 1400

حباب قیمتی دلار منفی است

همراه با افت قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز کاهش یافت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز 7 هزار و 720 تومان بود. قیمت درهم در طول معاملات امروز افت کرد و در نهایت روی 7 هزار و 680 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت انتهای روز درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 28 هزار و 209 تومان به دست می‌آمد. این رقم از قیمت انتهای روز دلار در معاملات امروز قدری بزرگ‌تر بود.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز حوالی 12 میلیون و 55 هزار تومان بود. قیمت سکه در طول معاملات کاهش یافت و به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد. افت قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که عملکرد قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته مثبت بود.

عرضه دلار به نسبت هفته‌های اخیر پایین بود

قیمت دلار بازار آزاد امروز به زیر مرز حساس 28 هزار و 300 تومان بازگشت، البته قیمت دلار هنوز نسبتا بالاست.

بازدهی بازارها 10 مهر 1400

قیمت دلار آزاد در روزهای معدودی از سال جاری بالای 28 هزار تومان قرار داشت. به هر روی همراه با کاهش قیمت دلار آزاد، قیمت دلار در سامانه سنا و بازار متشکل نیز افت کرد (کاهش قیمت دلار سنا با بازگشت قیمت به کانال 27 هزار تومان همراه بود) و حجم عرضه نسبت به روز پنج‌شنبه هفته گذشته افزایش یافت.

بازدهی بازارها 10 مهر 1400

عرضه دلار با رشد 12 درصدی نسبت به روز پنج‌شنبه روی 6 میلیون و 488 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه دلار از 7 فروردین تا امروز 6 میلیون و 149 هزار به دست می‌آید و عرضه امروز از این رقم بالاتر بود، البته مقدار عرضه امروز نسبت به متوسط چند هفته اخیر نسبتا پایین بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار به زیر مرز 28 هزار و 300 تومان بازگشت. حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم منفی است. قیمت سکه با وجود عملکرد مثبت قیمت طلا، به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و کاهش یافت.

بازدهی بازارها 10 مهر 1400

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید