رصد بازارهای جهانی در «اقتصادنیوز»

نزول قیمت بیت کوین و اتریوم /قیمت طلا بازگشت

کدخبر: ۴۴۹۴۱۸
رشد معیارهای تورمی قیمت طلا را تا نزدیکی 1815 دلار بالا برد، اما اظهارات جروم پائول قیمت فلز گرانبها را به زیر 1800 دلار بازگرداند. برخی معتقدند قیمت طلا پتانسیل رشد تا 1830 دلار را دارد.
نزول قیمت بیت کوین و اتریوم /قیمت طلا بازگشت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت حوالی 1787 دلار آغاز کرد، قیمت طلا تا نزدیکی 1815 دلار بالا رفت، اما دوباره افت کرد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه رقم‌هایی را ثبت کرد که در شش هفته اخیر بی‌سابقه بود. تفاوت بازدهی اوراق پنج‌ساله و اوراقی که در مقابل تورم محافظت می‌شوند یک شاخص تورمی محسوب می‌شود. این شاخص در روز جمعه به بیشترین مقدار این دهه رسید و فشار تورمی قیمت طلا به سمت بالا برد، اما اظهارات جروم پائول در مورد اینکه تورم به زودی کنترل خواهد شد، موجب شد قیمت طلا قدری از رشد قیمت خود را پس بگیرد. 

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1792 دلار قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقدند تهدیدی که تورم فزاینده برای بازار محسوب می‌شود، همچنان قوی‌ترین محرک فلز گرانبها است و قیمت طلا پتانسیل آن را دارد که با کمک این محرک از مرز حساس 1830 دلار عبور کند.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت این ارز دیجیتال بعد از ظهر به وقت ایران روی 60 هزار و 641 دلار قرار داشت. سرمایه بازار بیت کوین به 1.14 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 6 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

همراه قیمت بیت کوین قیمت اتریوم نیز افت کرد. قیمت اتریوم ظهر به وقت ایران روی 3 هزار 997 دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیحیتال به 472 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در24 ساعت گذشته حدود 6 درصد تفاوت داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید