بازار دلار زیر ذره بین سکه بازان

رالی قیمت دلار و سکه در نیمه اول مهر ۱۴۰۱

کدخبر: ۵۲۵۸۹۰
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران دلار و سکه نیمه اول مهر ماه را به یک مسابقه رالی تشبیه می کنند.
رالی قیمت دلار و سکه در نیمه اول مهر ۱۴۰۱

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در نیمه اول مهر ۱۴۰۱ حکایت از افزایش یک میلیون تومانی قیمت سکه دارد.عده ای از معامله گران نیمه اول مهر ماه را به یک مسابقه رالی تشبیه می کنند.

بازار دلار زیر ذره بین سکه بازان

سکه بازان در ۱۵ روز گذشته تحت تاثیر قیمت دلار بودند. قیمت سکه در اوایل مهر ماه با توجه به ایست قیمت دلار در محدوده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان در حدود ۱۴ میلیون ۳۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت دلار از زندان آزاد شد

اما در روز ۶ و ۷ مهر ماه قیمت دلار از زندان چند روزه آزاد شد و به سمت کانال ۳۲ هزار تومان حرکت کرد.

بیشترین افزایش قیمت سکه در نیمه اول مهر

با افزایش قیمت دلار ، سکه بازان با خیال راحت تری وارد بازار شدند و در موقعیت خرید قرار گرفتند.قیمت این فلز گران بهای داخلی در ۷ مهر ماه با بیش از ۲۵۰ هزار تومان رشد به بالای ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که در واقع بیشترین قیمت برای این فلز زرد رنگ در نیمه اول ماه جاری محسوب می شود.

نکته قابل توجه در این روزها حباب ۱۷ درصدی و فاصله ۲ میلیون تومانی ارزش ذاتی با قیمت نقدی در بازار بود.

این حجم از حباب در حالت عادی نشان دهنده پرریسک بودن خرید سکه است اما  سکه بازان تحت تاثیر هیجان افزایش قیمت دلار نسبت به خرید اقدام کردند.

قیمت دلار اوج گرفت/سکه پرواز کرد

روند افزایشی قیمت دلار در نهمین روز مهر ماه شدت گرفت و اسکناس آمریکایی در تهران اوج گرفت.

به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت سکه هم به کانال ۱۵ میلیون تومان پرواز کرد و تا مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیشروی کرد.قیمت مذکور با روزهای ابتدای ماه جاری تقریبا ۱ میلیون تومان افرایش را نشان می دهد.

برخی از فعالان بازار سکه در این روز می گفتند در صورتی که روند افزایشی نرخ دلار ادامه یابد این امر ممکن است موجب ورود خریداران جدید به بازار سکه شود و فلز گران بهای داخلی تا سطح ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم بالا  برود. 

ارزش ذاتی سکه در روز یاد شده بالا رفت و  وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد و به ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

تداوم یکه تازی قیمت دلار و سکه در بازار آزاد

این پایان ماجرا نبود و در دهمین روز مهر ماه قیمت دلار و سکه دوباره بالا رفت. نرخ دلار در روز یاد شده به ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. قیمت سکه هم ۱۰۰ هزار تومان گران شد و بر روی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار به سقف رسید/سکه دوباره گران شد

در یازدهمین‌روز پاییز قیمت دلار به سقف جدید رسید و به قیمت سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شد.این قیمت در مقایسه با اوایل مهر ماه سال جاری بیش از ۱ میلیون تومان افزایش را نشان می دهد.

نرخ دلار وارد فاز اصلاح شد

اما در ۱۲ و ۱۴ مهر ماه نهاد مرکزی بازارساز با مداخله ارزی توانست سرعت افزایش قیمت دلار را کم کند و نرخ دلار وارد فاز اصلاح شد.

نقشه محسن رضایی برای کاهش نرخ دلار/افزایش ۲ هزار تومانی قیمت دلار!

قیمت سکه در سراشیبی قرار گرفت

با اصلاح دلار قیمت سکه هم در سراشیبی قرار گرفت و در ۱۴ مهر به ابتدای کانال ۱۵ میلیون تومان برگشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید