واریز وام واحدهای کارگری

کدخبر: ۳۶۴۷۳۸
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹، ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به واحدهای کارگری کوچک شهرستان پرداخت شده است.
واریز وام واحدهای کارگری

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: امیرعباس دهقانی‌زاده افزود: این تسهیلات از سوی بانک های عامل در راستای تقویت مشاغل خرد به ۳۰ متقاضی در حوزه شهری  و مناطق روستایی بخش مرکزی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های قالی‌بافی، خیاطی، کشاورزی و صنایع دستی جزو مشاغل خانگی و کارگری فعال منطقه است به اهمیت موضوع به خصوص در سال‌جاری در شرایط کرونایی اشاره کرد که پرداخت ها تا پایان سال ادامه دارد.

در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر جزو جامعه گارگری شهرستان مهریز هستند که در بخش های تعاون و صنعت در شهر و مناطق روستایی مشغول به کار هستند و رویکرد اصلی توجه به جذب دانش آموختگان متخصص بر حسب نیاز واحدهای تولیدی است .    

هم اکنون یک‌هزار و ۱۶۲ کارگاه کوچک و بزرگ با حضور ۹ هزار و ۷۴۶ نفر در شهرستان فعال است و در شهرک‌های صنعتی شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزد مهر افزون بر چهار هزار نفر اشتغال دارند.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران تا پایان برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید