سکه مرز 11 میلیونی را از دست داد

استراتژی جدید بازارساز در بازار ارز +نمودار

کدخبر: ۳۹۶۷۰۲
اقتصادنیوز: امروز سه‌‌شنبه 12 اسفند 99 دلار گرفتار زندانی تازه شد و سکه از مرز حمایتی ۱۱ میلیون تومانی پایین‌تر رفت.
استراتژی جدید بازارساز در بازار ارز +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در روزهای اخیر، قیمت دلار در مرز 25 هزار تومانی مورد حمایت قرار می گیرد و  اجازه صعود این ارز به بالای 25 هزار و 500 تومان نیز داده نشده است. می توان گفت دلار در دامنه 500 تومانی زندانی شده است.

 به باور برخی تحلیل گران، استراتژی جدید بازارساز این است که با محدود کردن دامنه تغییرات قیمت دلار، زمینه ساز خروج نوسان گیران و سفته بازان از بازار شوند. نوسان گیران به طور سنتی از تغییرات شدید رفت و برگشتی قیمت دلار کسب سود می کنند و سفته بازان افرادی هستند که با خرید و دپوی ارز و رشد یکباره قیمت، سودهای کلان به دست می آورند. برای سفته بازان صعود قیمت  و شکستن سطوح مقاومتی اهمیت دارد، حال آنکه برای نوسان گیران، شدت تغییرات کاهشی و افزایشی.

 در روزهای اخیر، شانس هر دو گروه برای کسب سود کم شده است. به باور یکی از بازیگران باتجربه ارزی، حرکات رفت و برگشتی قیمت دلار در دامنه ای محدود به اندازه ای ادامه پیدا خواهد کرد که نوسان گیران از حضور در بازار خسته شوند.

حرکات نزولی سکه و دلار

از همان ابتدای روز سه شنبه مشخص بود که کار برای بازیگران افزایشی بازار دشوار است. دلار معاملات روز چهارم هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد و در ادامه روز حتی در مقطع کوتاهی زیر25 هزار و 100 تومان معامله شد. با این حال، در نزدیکی مرز 25هزار تومانی، خریدها بیشتر شد و اسکناس آمریکایی خود را تا 25 هزار و 200تومان بالا کشید. این قیمت از کف روزانه فاصله معناداری داشت، ولی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه افت حدودا یک درصدی را نشان می داد.

ورق بزنید

 

افت قیمت دلار موجب شد که سکه بازان نیز از مقاومت برای حفظ مرز 11 میلیونی دست بردارند. سکه در همان ابتدای روز به کانال 10 میلیون تومانی رفت، ولی توانست در محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی مورد حمایت خریداران قرار بگیرد، عاملی که جلوی سقوط فلز گران بهای داخلی را گرفت. سکه در مجموع روز سه شنبه بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. یکی از عللی که موجب شد سکه افت بیشتری را در مقایسه با دلار تجربه کند، نوسانات طلا در بازارهای جهانی بود. طلا تا ساعت 5 بعدازظهر توانسته بود خود را از کف روزانه بالا بکشد. با این حال، توان عبور از محدوده هزار و 750 دلاری را از خود نشان نمی داد و این مساله انتظارات نزولی سکه بازان را تقویت می کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک