در بازار سکه همه فروشنده شدند

کدخبر: ۳۹۷۹۰۰
اقتصادنیوز :‌بازار سکه و طلا در یک هفته اخیر شاهد نوسانات قیمتی و ریزش نرخ‌ها بوده به طوری که سکه بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت و طلای ۱۸ عیار نیز هم در مرز ریزش از کانال یک میلیون تومان قرار گرفت.
 در بازار سکه همه فروشنده شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نوسانات نرخ ارز و کاهش قیمت انس جهانی سبب شد تا طلا و سکه روند نزولی را طی کنند به طوری که در نیمه هفدهمین روز اسفندماه هر سکه امامی با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

 نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرآنلاین گفت: قیمت انس جهانی به دلیل تعطیلی یکشنبه‌‍‌ها تغییری نکرده اما در مقابل شاهد روند کاهشی نرخ ارز در بازار هستیم.

محمد کشتی‌آرای افزود: تقاضا در بازار نیز در حال کاهش است و می توان گفت در یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به روند نزولی قیمت ارز و انس جهانی، شاهد افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای آینده نباشیم. وی ادامه داد: قیمت ها نسبت به دیروز و همچنین روزهای گذشته کاهش داشته و این مساله نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای هر کدام از قطعات سکه و همچنین طلا در بازار است.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در یک هفته

وی تصریح کرد: سکه طرح قدیم امروز به نرخ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود. وی ادامه داد: هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای درباره میزان کاهش نرخ طلا و سکه در هفدمین روز اسفند نسبت به مدت مشابه هفته قبل توضیح داد: امروز نسبت به یکشنبه هفته پیش، قیمت سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه به طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان ، ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی هم ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

وی گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در مقایسه به مدت مشابه هفته قبل ۷ هزار تومان پایین آمده است.گفتنی است به دلیل کاهش تقاضا در بازار شاهد کاهش حباب سکه در بازار هستیم به طوری که اکنون حباب سکه تمام به ۳۰۰  تومان ، نیم سکه به یک میلیون و ۱۲۷هزار تومان، ربع سکه به یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان و سکه های گرمی به یک میلیون و ۳۴هزار تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید