بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد

ممنوعیت کامل خرید و فروش بیت کوین /پیشروی قیمت طلا

کدخبر: ۴۰۶۱۰۵
بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد استفاده از ارزهای دیجیتالی در این کشور ممنوع است.بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) دلایل زیادی را برای این ممنوعیت ذکر کرد ، از جمله کمبود "مکانیسم نظارت" و "تنظیم مرجع مرکزی" برای دارایی های رمزنگاری.قیمت طلا از این محدودیت بیشترین نفع را برد.
ممنوعیت کامل خرید و فروش بیت کوین /پیشروی قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت بیت کوین با کاهش قیمت و طلا افزایش قیمت رو به رو شد.

قیمت طلا در حال دستیابی به بهترین رویکرد هفتگی خود از ماه دسامبر (دی) است زیرا ریسک تورم آمریکا و وارد کردن مجدد ریسک سیاسی به بازار کمک می کند فلز زرد را در مسیر بازگشت قوی به قیمت هزار و ۸۰۰ دلار تنظیم کند.


بیشتر بخوانید:

<<<جهش خیره کننده قیمت دوج کوین/ عقب نشینی بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال


معاملات آتی طلا  همچنین قیمت لحظه شمش هر روز به طور تقریبی 2٪ در معاملات  جمعه افزایش یافت. از هفته منتهی به 11 دسامبر(۲۱ آذر) که معاملات آتی 2.5٪ و شمش 2.2٪ افزایش یافت ، این قوی ترین عملکرد نسبی در چهار ماه گذشته بود.

تجدید حیات قیمت طلا در این هفته در حالی رخ داد که بازده اوراق قرضه آمریکا سقوط کرد بدین ترتیب با توجه به  افزایش شاخص قیمت  مصرف کننده  نقش  فلز زرد به عنوان محافظ در برابر تورم پررنگ شد.

تحریم های گسترده ای که روز پنجشنبه توسط آمریکا علیه روسیه اعمال شد همچنین باعث بازگشت طلا شد - حداقل در نظر برخی - به عنوان یک محافظ در برابر خطرات سیاسی در نظر گرفته شده است.

بانک بین المللی کامرز بانک گفت ، به نظر می رسد دلار  با افت هفتگی متوالی روبرو شد ، در اوایل هفته گذشته موج مثبت داده ها همچنان ادامه داشت با این وجود شاخص دلار آمریکا ، با کاهش 0.01٪ به 91.55 رسید. طلای نقدی با افزایش ۱۲ دلار به قیمت هزار و ۷۷۵ دلار رسید.

طلا

کاهش قیمت بیت کوین

ترس سرمایه گذار میلیاردر ری دالیو از دولت ها که بیت کوین را غیرقانونی اعلام می کنند ،  برای حفظ انحصار خود بر ارزها تا حدی در ترکیه درست درآمده است.

این کشور پر بحران ارزی ، اوایل روز جمعه ممنوعیت ارزهای رمزپایه را به عنوان وسیله پرداخت اعلام کرد و حال و هوای بازار بیت کوین را ترش کرد. این ممنوعیت از 30 آوریل (۱۱ اردیبهشت) اعمال می شود.

بانک مرکزی گفته است که ارزهای رمزپایه و سایر دارایی های دیجیتالی نمی توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای پرداخت کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرند.

در اکوایران ببینید:افت تاریخی ارزش پول ملی

بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) دلایل زیادی را برای این ممنوعیت ذکر کرد ، از جمله کمبود "مکانیسم نظارت" و "تنظیم مرجع مرکزی" برای دارایی های رمزنگاری.

بانک مرکزی در بیانیه خود عنوان کرده است: "استفاده از ارزهای دیجتالی در پرداختها ممکن است ضررهای غیرقابل بازیابی را برای طرفین معامله به همراه داشته باشد ... و شامل عناصری است که ممکن است اعتماد به روشها و ابزارهایی را که در حال حاضر در پرداختها استفاده می شود تضعیف کند."این بیانیه می گوید که این بازار می تواند "بیش از حد ناپایدار" باشد ، علاوه بر این از کیف پول های دیجیتال برای امور غیرقانونی استفاده کرد. 

در ساعت های گذشته بیت کوین تحت فشار قرار گرفته است و از 63هزار دلار به 60هزار و 700 دلار رسیده است تا تا کاهش بیش از 4 درصدی را تجربه کند. این ضعف به طور تقریبی به دلیل تصمیم ترکیه است زیرا می تواند الگوی بدی برای سایر کشورها باشد که برای محافظت از ارزهای خود تلاش می کنند. مراکش در گذشته چنین ممنوعیتی را تصویب کرده و انتظار می رود هند به زودی این ممنوعیت را معرفی کند.

بیت کوین

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید