اندازه شکاف بین نرخ آزاد و سنا افزایش یافت

تزریق 11 میلیون دلار به بازار /رکورد 1400 شکست

کدخبر: ۴۱۰۸۳۰
قیمت دلار آمریکا در بازار متشکل، آزاد و سامانه سنا خلاف روند کلی هفته گذشته افزایش یافت و به تبع آن حجم عرضه دلار متشکل به بیشترین مقدار سال جدید رسید.
تزریق 11 میلیون دلار به بازار /رکورد 1400 شکست

به گزارش اقتصاد نیوز- دلار بازار آزاد، سنا و متشکل بر خلاف روند کلی هفته گذشته روند افزایشی را دنبال کردند و به تبع آن حجم عرضه دلار در بازار متشکل ارزی به بیشترین مقدار سال جدید رسید. عرضه دلار متشکل در روز شنبه بیش از دو برابر متوسط 34 روز کاری بود که پشت یر گذاشتیم. علاوه بر این کاهش شدید قیمت یورو در سامانه سنا و رشد قیمت آن در بازار آزاد، باعث شد حرکت خلاف جهت قیمت یورو متشکل و سنا که در روز پنج‌شنبه اتفاق افتاده بود جبران شود.

افزایش قیمت دلار

قیمت متوسط دلار متشکل در معاملات روز شنبه نسبت به روز پنج‌شنبه 24 تومان افزایش یافت و روی رقم 20 هزار و 458 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار آزاد نیز 400 تومان رشد کرد و روی 21 هزار و 480 تومان ایستاد. قیمت دلار در سامانه سنا 62 تومان بالا رفت و روی رقم 20 هزار 728 تومان قرار گرفت. در نتیجه دلار بازار آزاد و سامانه سنا 752 تومان معادل 3.6 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز پنج‌شنبه در حدود 2 درصد بود و مشاهده می‌شود با افزایش قیمت شکاف بین نرخ آزاد و سنا افزایش یافت.

عرضه دلار متشکل رکورد زد

در روزی که قیمت دلار متشکل و بازار آزاد خلاف روند کلی هفته گذشته حرکت کرد و افزایشی شد، حجم عرضه دلار در بازار متشکل ارزی 128 درصد افزایش یافت و روی رقم 11 میلیون و 158 هزار قرار گرفت. این مقدار عرضه در بازار متشکل از شروع سال جدید سابقه نداشت و بیش از 2 برابر متوسط 34 روز کاری است که پشت سر گذاشتیم.

J9

اصلاح حرکت قیمت‌ها در بازار یورو

قیمت متوسط یورو در بازار متشکل ارزی 14 تومان کاهش یافت و روی رقم 24 هزار و 823 تومان قرار گرفت. قیمت یورو در سامانه سنا 668 تومان افت کرد و روی 25 هزار و 48 تومان قرار گرفت. یورو بازار آزاد 800 تومان رشد کرد و روی 26 هزار و 382 تومان قرار گرفت. در نتیجه یورو بازار آزاد و سامانه سنا، 1334 تومان معادل 5.3 درصد اختلاف داشتند. لازم به ذکر است در روز پنج‌شنبه حرکت سریع قیمت‌ها باعث شده بود که قیمت یورو سنا افزایش یابد اما قیمت یورو متشکل کم شود و در نهایت قیمت یورو سنا در مقاطعی بالای یورو آزاد قرار گرفت. کاهش شدید قیمت یورو سنا و افزایش قیمت یورو بازار آزاد، باعث شد این حرکت خلاف جهت روز پنج‌شنبه جبران شود.

علاوه بر این حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی 695 درصد رشد کرد و روی 620 هزار قرار گرفت.

J10 (2)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید