فدرال رزرو پیش‌بینی‌های خود را به‌روزرسانی کرد؛

برگزاری نشست سرنوشت‌ساز برای بازارها

کدخبر: ۴۱۹۶۷۹
اقتصادنیوز: بانک فدرال انتظارات تورمی خود را افزایش داده و انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی در سال 2023 افزایش یابد. تحلیلگران می گویند سهام پس از به روزرسانی بانک فدرال افت می کند.
برگزاری نشست سرنوشت‌ساز برای بازارها

به گزارش اقتصانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ کمیته بازار آزاد فدرال رزرو پس از پایان جلسه دو روزه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد بانک فدرال انتظارات تورمی در سال جاری را بطور قابل توجهی افزایش داده و افزایش نرخ های بهره را در سال 2023 پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب فدرال رزرو  به طور قابل توجهی انتظارات خود را از نرخ تورم در سال جاری افزایش داد و  برای افزایش نرخ بهره بازه‌های زمانی بعدی را مطرح کرد.

همچنین بانک فدرال نرخ اصلی بهره کوتاه مدت خود را نزدیک به صفر نگه داشت. با این حال ، فدرال رزرو اعلام نکرد که چه زمانی برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش می دهد. سرمایه گذاران از کنفرانس مطبوعاتی پاول در انتظار جزئیات چنین احتمالی بودند.

جروم پاول در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: با ادامه بازگشایی ، تغییرات تقاضا می تواند بزرگ و سریع باشد ، مشکلات استخدام و سایر محدودیت ها می توانند سرعت تنظیم میزان عرضه را محدود کنند ، و این احتمال وجود دارد که تورم بالاتر و پایدارتر از حد انتظار باشد.

جروم پاول / فدرال رزرو

با این حال، بانک مرکزی هیچ اشاره ای به زمان شروع کاهش برنامه تهاجمی خرید اوراق قرضه نکرد ، هرچند جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو اذعان داشت که مقامات در این جلسه موضوع را مورد بحث قرار دادند.

همانطور که انتظار می رفت ، کمیته سیاست باز بازار فدرال به اتفاق آرا نرخ بهره کوتاه مدت خود را نزدیک به صفر نگه داشتند. اما  پس از اینکه مقامات در ماه مارس گفتتند که حداقل تا سال 2024 افزایش نخواند داشت، آن‌ها به تازگی اظهار داشتند که افزایش نرخ می تواند به محض آغاز سال 2023 انجام شود،. طرح به اصطلاح نقطه ای انتظارات به دو افزایش در سال 2023 اشاره داشت.

اگرچه بانک فدرال انتظارات اصلی تورم خود را به 3.4٪ رساند، که یک درصد درصد بالاتر از پیش بینی ماه مارس است ، در بیانیه بعد از جلسه همچنان گفته شد که فشارهای تورمی "گذرا" هستند. انتظارات افزایش یافته در حالی است که بیشترین افزایش قیمت مصرف کننده در حدود 13 سال گذشته رخ داده است.

جیمز مک کان ، معاون اقتصاددان ارشد سرمایه گذاری استاندارد اَبِردین، گفت: "این چیزی نیست که بازار انتظار داشت. بانک فدرال اکنون اعلام کرده است که نرخ ها باید هرچه سریعتر افزایش پیدا کنند ، زیرا پیش بینی آنها دو افزایش در سال 2023 را نشان می دهد.

به گفته مک‌کان «این تغییر موضع با ادعاهای اخیر بانک فدرال مبنی بر موقتی بودن اوج گرفتن تورم ، کمی متفاوت است».

بازارها نیز نسبت به اخبار فدرال رزرو با افت شاخص‌های سهام و بازده اوراق قرضه دولتی واکنش نشان دادند، زیرا سرمایه گذاران پیش بینی می کردند سیاست فدرال رزرو بسته‌تر و تنگ‌تر باشد، از جمله درباره احتمال کند شدن خرید اوراق بهادار در سال جاری.

کتی جونز ، رئیس بخش درآمد چارلز شواب ، گفت: «اگر قرار است در سال 2023 دو نرخ افزایش پیدا کنید ، باید به سرعت کاهش خرید را شروع کنید تا به این هدف برسید. شاید 10 ماه تا یک سال طول بکشد تا با سرعت متوسط کاهش یابد. سپس شما می بینید که گفته شد ممکن است اواخر امسال شروع به کاهش کنیم ، و اگر گرمای اقتصادی کمی ادامه یابد، نرخ ها زودتر از این افزایش می یابند».

رشد انتظارات تورمی/ ریزش سهام

فدرال رزرو اعلام کرده است که ممکن است تا سال 2023 نرخ‌ها افزایش داشته باشد. پیش از این پیش بینی آن نشان می داد که تا پس از 2023 افزایش نرخ وجود نخواهد داشت.

اکنون بانک مرکزی در مقایسه با پیش بینی 6.5 درصدی در جلسه ماه مارس خود همچنین پیش بینی تولید ناخالص داخلی واقعی را برای سال 2023 به 2.4٪ افزایش داد، در حالی که انتظار قبلی آن 2.2٪ بود

طبقق خلاصه پیش بینی های اقتصادی بانک مرکزی، فدرال رزرو انتظارات تورمی خود را برای سال 2021 روز چهارشنبه اعلام کرد.

فدرال رزرو در حال حاضر شاهد تورم 3.4٪ در سال جاری است ، بالاتر از برآورد قبلی که 2.4٪ تخمین زده شده بود.

بانک فدرال همچنین برآورد تورم PCE خود را برای سالهای 2022 و 2023 کمی افزایش داد.

انتظار می رود تورم Core PCE در سال 2021 3.0٪ باشد، در حالی که پیش بینی فدرال رزرو در مارس 2.2٪ بود. پیش بینی می شود تورم Core PCE برای سال 2022 حدود 2.1٪ باشد.

سهام پس از به روزرسانی بانک فدرال افت کرد. داوجونز پس از به روزرسانی پیش‌بینی بانک فدرال در یک نقطه بیش از 300 واحد افت کرد.

سرمایه گذاران با افزایش انتظارات تورمی توسط بانک مرکزی و افزایش دو نرخ در سال 2023 ،  تصمیم گرفتند ریسک کنند. ها

بازدهی خزانه داری افزایش می یابد

بازدهی اوراق قرضه پس از انتشار بیانیه به روز شده و پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو بالاتر رفت اما هنوز در پایین ترین سطح از اوایل سال بود.

بازدهی 10 ساله خزانه داری در حدود 5 واحد پایه افزایش یافت و به 1.553٪ رسید ، در حالی که بازدهی 30 ساله با تغییر بیشتر در 2.197٪ تغییر نکرد. هر دو روز قبل از انتشار بیانیه بانک فدرال پایین تر بودند. بازدهی معکوس قیمت حرکت می کند.

تورم ممکن است "بالاتر و پایدارتر" از حد انتظار باشد

پس از آنکه FOMC انتظارات تورمی خود را در سال به یک درصد کامل رساند ، جروم پاول رئیس صندوق فدرال گفت تورم می تواند بالاتر از انتظار بانک مرکزی باشد.

جروم پاول

پاول در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: "با ادامه بازگشایی ، تغییرات تقاضا می تواند بزرگ و سریع باشد ، مشکلات استخدام و سایر محدودیت ها می توانند سرعت تنظیم میزان عرضه را محدود کنند ، و این احتمال وجود دارد که تورم بالاتر و پایدارتر از حد انتظار باشد.

بانک فدرال انتظار دارد پیشرفت اقتصادی رو به کاهش باشد

جروم پاول گفت که کمیته بازارهای باز فدرال درباره پیشرفت بهبود اقتصادی در چارچوب برنامه خرید دارایی بانک مرکزی بحث و بررسی کرده و تصمیم گرفته است که اقتصاد هنوز در نقطه مناسب برای کاهش خریدها نیست.

پاول گفت: "علی‌رغم رسیدن به استاندارد" پیشرفت قابل ملاحظه بیشتر هنوز راهی برای پیشگیری نیست ، اما شرکت کنندگان انتظار دارند که پیشرفت ادامه یابد.

وی افزود: در جلسات آینده ، کمیته به ارزیابی پیشرفت اقتصاد به سمت اهداف ما ادامه می دهد. همانطور که گفتیم ، ما قبل از اعلام هر تصمیمی برای تغییر در خریدهای خود ، اخطار قبلی را خواهیم داد.

تغییر قابل توجه در موضع گیری؟

مارک کابانا ، رئیس استراتژی نرخ های کوتاه‌مدت ایالات متحده در Bank of America ، می گوید این یک تغییر قابل توجه در موضع گیری های بانک فدرال است.

وی گفت: "به نظر می رسد یک تغییر اساسی در نحوه مشاهده بانک فدرال رزرو در مورد تورم است. این نشان می دهد که بانک فدرال خطرهای صعودی برای تورم را می بیند و احتمالاً این ریسک‌هایی را به دنبال داشته است. "

برنامه خرید دارایی

جروم پاول گفت فدرال رزرو اطلاعات اقتصادی را رصد کرده و هیچ تصمیمی در مورد برنامه خرید دارایی خود اتخاذ نکرده است.

سرمایه گذاران منتظر نشانه های بالقوه ای از زمان تصمیم بانک فدرال برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه خود بودند.

پاول گفت که بانک فدرال قبل از اعلام تصمیم در مورد کاهش خرید ، از قبل سرمایه‌گذاران را مطلع خواهد کرد و زمان چنین اقدامی به پیشرفت بهبود اقتصادی بستگی دارد.

آخرین پیش بینی های طرح  فدرال رزرو حداقل به دو افزایش نرخ بهره در سال 2023 اشاره دارد ، اما پاول روز چهارشنبه در طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه هشدار داد که این دور از قطعیت است.

وی گفت: "نقطه پیش بینی درستی برای روند آینده نیست ... به این دلیل که بسیار نامشخص و‌مبهم است. هیچ پیش بینی کننده بزرگی وجود ندارد.

پاول افزود که شرایط فعلی با شرایط اقتصادی که بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره نیازمند است، فاصله دارد.

وی گفت: "ابه عنوان مثال ، یک توجه به آینده این است که افزایش برای آینده بسیار خوب است. اما فعلن ما از حداکثر اشتغال بسیار دور هستیم."

افت بازار سهام

بازدهی معکوس قیمت حرکت می کند. و پس از آنکه پاول گفت افزایش نرخ قطعی نیست ، شاخص سهام از پایین‌تر رفت. با‌پایان یافتن کنفرانس مطبوعاتی پاول، بازار سهام، افت خود را حفظ کردند.

جروم پاول کنفرانس مطبوعاتی یک ساعته خود را با پایین ترین سطح میانگین شاخص ​​بازار سهام، جلسه خود به پایان رساند و بازار برخی از ضررهای اولیه خود را پس از انتشار بیانیه بانک فدرال و پیش بینی های اقتصادی بازیابی کرد.

داو جونز تا آخرین لحظه حدود 210 واحد کاهش یافته ، در حالی که S&P 500 و Nasdaq Composite به ترتیب 0.4٪ و 0.1٪ در حاشیه قرمز رفتند.

در بازار اوراق قرضه ، بازدهی ها نیز طی اظهارات پاول از بالاترین سطح خود عقب نشینی کردند. بازده خزانه داری 10 ساله تا آخرین لحظه در حدود 1.56٪ معامله شد که 6 واحد پایه در روز افزایش داشت.

فدرال رزرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید