مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

افزایش ضریب حقوقی بازنشستگان همزمان با اجرای مرحله دوم متناسب سازی

کدخبر: ۴۲۹۲۴۹
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان پس از ۱۴ سال انتظار گفت: مرحله نخست متناسب سازی حقوق مستمری بگیران در مرداد ۹۹ انجام شد و در فروردین ۱۴۰۰ شاهد افزایش ضریب حقوقی همزمان با اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بودیم که برای نخستین بار انجام شد.
 افزایش ضریب حقوقی بازنشستگان همزمان با اجرای مرحله دوم متناسب سازی

به گزارش اقتصادنیوز ، علی حسین نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی اجرای طرح ۷۰/۳۰ بوده است.

وی هدف از اجرای طرح مذکور را ارائه ۳۰ خدمت عمده سازمانی به صورت غیر حضوری دانست و افزود: در این راستا شاهد کاهش ۷۰ میلیون نفری تردد در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی بودیم، در حالی که قبل از اجرای طرح ۷۰/۳۰ به صورت آماری در طول سال ۹۶ میلیون نفر تردد داشتیم که کاهش ۷۰ میلیون نفری اتفاق افتاد.

خبر مهم صندوق بازنشستگی از وام بازنشستگان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته را حذف تمدید دفترچه های درمانی دانست که از خرداد ۹۹ اجرایی شده است و گفت: از اسفند ۹۹ نیز شاهد حذف فیزیکی دفترچه های درمانی هستیم که خود به خود باعث صرفه جویی وسیع در هزینه های چاپ و توزیع و کاهش واردات کاغذ شده است.

حسین نژاد، ضمن قدردانی از ریاست سازمان تامین اجتماعی جهت اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی، متذکر شد: حدف فیزیکی دفترچه ها علاوه بر اقتصادی بودن، رفاه بیشتر بیمه شدگان و مستمری بگیران را فراهم کرده است.

وی در ادامه به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان پس از ۱۴ سال انتظار اشاره کرد و گفت: مرحله نخست متناسب سازی حقوق مستمری بگیران در مرداد ۹۹ انجام شد و در فروردین ۱۴۰۰ شاهد افزایش ضریب حقوقی همزمان با اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بودیم که برای نخستین بار انجام شد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، همچنین از بخشودگی جرایم کارفرمایانی خبر داد که بدهی آنان تا پایان سال ۹۹ قطعی شده است و عنوان کرد: شرط بخشودگی جرایم پایداری اشتغال است.

وی با اشاره به پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای افراد آسیب دیده از کرونا به ویژه کارگاه هایی که در حوزه گردشگری فعال بودند، خاطرنشان کرد: افرادی که موظف به پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و ۲۰ درصد سهم کارفرما بودند، یک مهلت شش ماهه بدون اعمال جریمه دریافت کردند.

حسین نژاد، با بیان اینکه فرهنگ بیمه ای در استان گیلان بالاست، تاکید کرد: بیش از نیمی از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و امیدواریم رضایتمندی مخاطبان خود را جلب کرده باشیم.

این مقام مسئول، یک میلیون و ۲۵۰ گیلانی را تحت پوشش تامین اجتماعی دانست و یادآور شد: ۱۴۲ هزار مستمری بگیر داریم که با افراد تحت تکفل خود یک جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری را تشکیل می دهند.

وی از ثبت نام بیش از ۲۵ هزار نفر در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت دریافت مقرری بیمه بیکار در دوران کرونا طی ماه های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: بعد از پالایش ثبت نام کنندگان، سال گذشته به صورت ماهانه ۱۹ میلیارد تومان و امسال به صورت ماهانه ۲۵ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در استان پرداخت کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه حقوق بازنشستگی پرداخت کردیم، گفت: امسال نیز میزان پرداختی ما به بازنشسته ها به ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان گیلان در رشت، تصریح کرد: کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند از خدمات درمانی رایگان این بیمارستان استفاده کنند؛ همچنین افراد بالای ۶۵ سال نیز می توانند با مراجعه به بیمارستان های دولتی، بدون فرانشیز از خدمات درمانی بهره ببرند.

حسین نژاد، با بیان اینکه کلیه بیمه شدگان در سایر شهرها می توانند به بیمارستان های دولتی یا مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و صد درصد از خدمات رایگان بهره ببرند، گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه از استان داریم که بیشتر مربوط به دستگاه های عمومی غیر دولتی به ویژه شهرداری هاست که به واسطه شیوع بیماری کرونا با کاهش درآمد مواجه شدند لذا سازمان تامین اجتماعی ملزم به همکاری با دستگاه ها تا مساعد شدن شرایط است.

در اکوایران ببینید : سفره خانوار ۴۳/۶ درصد گران شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید