هم مسیری مجدد درهم و دلار

نزول قیمت سکه در روز صعود دلار

کدخبر: ۴۵۷۴۹۳
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلای امروز شنبه 6 آذر 1400 قیمت سکه در حالی نزولی شد که قیمت دلار صعود را تجربه کرده بود. قیمت طلا و قیمت درهم نیز گران شدند.
نزول قیمت سکه در روز صعود دلار

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در معاملات نقدی عصر روز پنجشنبه  ۱۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و در محدوده ۲۹ هزار تومانی قرار گرفت. دلار در اولین روز این هفته هم در همین کانال نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات نقدی امروز شنبه 6 آذر 1400  بر روی 29 هزار و 80 تومان ایستاد.

صرافی ملی هم امروز شرایط جدید فروش نرخ ارز را اعلام کرد.  طبق اعلام صرافی ملی از امروز دلار با شرایط جدید فروخته می‌شود. اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

احمد لواسانی، رئیس کنونی کانون صرافان هم طی نامه ای به صرافی های سراسر کشور اعلام کرد که اعلام و انتشار نرخ ارز به هر نحو، بدون ذکر منبع و نام صرافی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

قیمت درهم گران شد

قیمت درهم که روز پنجشنبه گذشته نزولی شده بود و افت 108 تومان را تجربه کرده بود در بازار ارز امروز بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت درهم امروز در ساعت 11:45 دقیقه توانست به کانال 8 هزار تومان برسد اما خیلی زود این کانال را از دست داد. قیمت درهم  امروز در نهایت 50  تومان گران شد با 7 هزار و 950 تومان خرید و فروش شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزارو 200 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار 120 تومان بالاتر بود.  

قیمت سکه نزولی شد

قیمت اونس طلا از هفته گذشته مرز 1800 دلار  را از دست داده است و هنوز نتوانسته است این مرز را پس بگیرد.قیمت اونس طلا در بازار امروز ۱۷۹۲ دلار بود. در بازار داخلی هم قیمت طلا  امروز همزمان با رشد قیمت دلار  بالا رفت. قیمت طلا امروز نسبت به روز پنجشنبه 8 هزار و 700 تومان گران شد و بر روی 1 میلیون و 259 هزار و 100 تومان  قرار گرفت. 

سکه امروز  رفت و برگشت قیمتی را تجربه کرد و درنهایت بر مدار نزول قرار گرفت. قیمت سکه روز پنجشنبه گذشته با 12 میلیون و 600 هزارتومان به کار خود پایان داد. این فلز گران بهای داخلی در ابتدای معاملات امروز 90 تومان رشد کرد اما در نهایت ورد فاز نزولی شد و قیمت  12 میلیون 585 هزار تومان را به ثبت رساند.  با احتساب قیمت 29 هزار 240 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 268 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 2.57 درصد به دست می‌آمد. 

معامله گران بازار ارز در انتظار برجام 

کمتر از دو روز  دیگر به اولین نشست برجام در دولت سید ابراهیم رئیسی مانده است. معامله گران بازار ارز با دقت بیشتری اخبار این نشست مهم را رصد می کنند. علی باقری کنی امروز  در راس هیاتی برای شرکت در دور آتی نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.
رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود درباره برجام خواستار  گفتگوی رو در رو  دولت امریکا با ایران شد. 

وزیر امور خارجه  ایران هم درباره برجام گفت: امیدواریم در مسیر گفت‌وگوهای وین بتوانیم گام های اساسی و موفقیت آمیز رو به جلویی داشته باشیم. با وزرای خارجه کشورهای عضو برجام گفت وگوهای مفصلی داشته ام. ما همه مقدمات را برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کرده‌ایم.  البته در صورتی که طرف های مقابل نیز به تعهدات کامل شان برگردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید