قیمت درهم پایین رفت

سیگنال وزارت خارجه به بازار دلار /کاهش قیمت سکه

کدخبر: ۴۶۹۶۹۰
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شاهد کاهش قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
 سیگنال وزارت خارجه به بازار دلار /کاهش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شاهد افت قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز 160 تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 27 هزار و 480 تومان قرار گرفت. این افت قیمت در بازار متشکل اندکی بیشتر بود. قیمت دلارمتشکل امروز 369 تومان از عصر روز گذشته پایین تر بود و با 25 هزار و 190 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی در سومین روز هفته جاری قیمت خرید و فروش  دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۶۴۳ (بیست و پنج  هزار  و ششصد و و چهل و سه  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۱۶۱(بیست و شش هزار وصد و شصت و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۸,۸۵۶  ( بیست وهشت و هزار و هشتصد و و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۴۳۹ (بیست و نه هزار و چهارصد و سی و نه   تومان) است.

قیمت درهم پایین رفت

امروز همزمان با کاهش قیمت دلار ، قیمت درهم نیز پایین رفت. قیمت درهم در بازار ارز امروز 80 تومان از عصر روز گذشته پایین تر بود و با 7 هزار و 520 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 620 تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالاتر بود. 

قیمت سکه نزولی شد

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز  تقریبا 5 دلار از روز شنبه بالا تر بود. این فلز گران بهای جهانی امروز به 1823 دلار رسید. اما در بازار داخلی  ایران سرنوشت قیمت طلا و قیمت سکه نزولی بود. قیمت طلا 18 عیار امروز 10 هزار  200 تومان ارزان شد و بر روی 1 میلیون و 188 هزار و 700 تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه هم امروز 100 هزارتومان نزول کرد و به 12 میلیون و 200 هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 27 هزار و 480 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 794 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.44 درصد بود.

 سیگنال وزارت خارجه به  بازار دلار 

نزدیک به هفت ماه از آغاز ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی می گذرد و دور جدید مذاکرات برجام در این دولت  از 12 آذر 1400 شروع شده است. در این مدت پیام های مثبت و منفی زیادی روانه بازار ارز تهران شده و معامله گران در حالی که در انتظار خبر قطعی از مقر مذاکرات هستند سعید خطیب زاده امروز در نشست خبری گفت : اختلافات مهمی در وین باقیمانده و مهم‌ترین اختلاف، سرعت نامناسب طرف‌های مقابل به ویژه آمریکاست. در موضوعات فنی پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده ولی در بحث رفع تحریم‌ها گفت‌وگوها منوط به تصمیمات سیاسی شده که در طرف مقابل معطل مانده است. 

خطیب زاده همچنین درباره برگشت ارزهای بلوکه شده از کره جنوبی به ایران  گفت: روند آزادسازی دارایی‌های ایران توسط کره‌جنوبی روند خوبی نیست.همچنان مسیری که باید توسط دولت کره‌جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های ایران انجام شود، صورت نگرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید