کاهش قیمت اتریوم به کمتر از 3200 دلار

افت ادامه‌دار قیمت بیت کوین/ریزش در آلت‌کوین‌ها

کدخبر: ۴۷۰۰۰۳
اقتصادنیوز:بیت کوین با یک افت دو درصدی، دوباره به کمتر از قیمت 42 هزار دلار رسیده است. اتریوم هم مجددا پایین تر از قیمت 3200 دلار معامله می شود.
افت ادامه‌دار قیمت بیت کوین/ریزش در آلت‌کوین‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، گرچه بیت کوین در قیمت حدود 41900 دلار معامله می شود، اما در هر صورت کانال 42 هزار دلار را از دست داده و فعلا نتوانسته آن را پس بگیرد. بازدهی ارز اول بازار در مقیاس هفتگی همچنان مثبت است اما از مثبت 8 درصد که چند روز قبل ثبت کرده بود، اکنون به مثبت نیم درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 23 میلیارد دلار بوده است. ارزش بازار آن هم بالاخره به کمتر از 800 میلیارد دلار رسید. تحلیلگران تکنیکال معتقدند بیت کوین برای شروع یک روند صعودی باید به بالای قیمت 43500 دلار برسد. در غیر این صورت ادامه روند نزولی اصلا بعید نیست. فعلا بیت کوین مدتی است در یک روند نزولی گیر کرده و طی دو سه هفته گذشته در اکثر روزها قیمت آن منفی بوده است.

کاهش قیمت اتریوم به کمتر از 3200 دلار

اتریوم هم با افت حدود سه درصدی، در حدود قیمت 3170 دلار معامله می شود. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 12 میلیارد دلار بوده که نسبت به روزهای گذشته رشد نسبی را نشان می دهد. اتریوم هم در مقیاس هفتگی هنوز بازدهی مثبت دارد اما از بازدهی مثبت 12 درصدی به بازدهی مثبت 2 درصدی رسیده است.

درمورد اتریوم، سناریوی تحلیلگران تکنیکال اینگونه است که اگر این ارز بتواند به بالای قیمت 3400 دلار برسد می تواند یک روند صعودی را استارت بزند و درصورتی که کف حمایتی 3000 دلار را از دست بدهد، یک روند نزولی جدید را آغاز خواهد کرد.

همبستگی شدید آلت کوین ها با بیت کوین

معامله گران بازار ارزهای دیجیتال خیلی امیدوارند که آلت کوین ها بتوانند راه خود را از بیت کوین جدا کنند و تا این اندازه تحت تاثیر قیمت بیت کوین نباشند، اما فعلا جو موجود در این بازار به گونه ای است که هرگاه بیت کوین افت می کند، آلت کوین ها هم اکثرا افت می کنند و برعکس. امروز هم آلت کوین ها تحت تاثیر افت بیت کوین، اکثرا منفی هستند.

در فهرست 50 ارز برتر بازار، Cosmos، Fantom و Monero هر کدام بیش از 10 درصد افت کرده اند. Axie Infinity افت 9 درصدی داشته و Polygon هم با افت 8 درصدی همراه بوده است. در این فهرست، مثبت ترین ارز امروز Uniswap بوده که بیش از دو درصد رشد کرده و مابقی آلت کوین های مثبت حتی یک درصد هم رشد قیمت نداشته اند.

اما در نمای کلی بازار، در میان 16922 ارزی که سایت coinmarketcap آن ها را پوشش می دهد، PumpETH شگفتی ساز امروز بوده که رشد بیش از 27000 درصد داشته است. Chicken Zilla هم بیش از 12000 درصد رشد کرده است.

امروز DOGEFOOD و AgaveCoin هم منفی ترین رمزارزها بوده اند که 98 درصد افت کرده اند. FidexToken نیز افت 96 درصدی را نمایش می دهد.

دامیننس بیت کوین افزایش یافت

ارزش بازار رمز ارزها طی 24 ساعت گذشته با افت 2.5 درصدی به 2 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات رشد 11 درصدی داشته و امروز به 78 میلیارد دلار رسیده است. از این رقم، 61 میلیارد دلار معادل 78 درصد ارزش معاملات مربوط به استیبل کوین ها است.

نکته جالب توجه اینکه به دلیل افت کمتر بیت کوین نسبت به آلت کوین ها، دامیننس بیت کوین که نسبت بین سهم بازار این ارز در مقایسه با ارزهای دیگر را نمایش می دهد، حدود 3 دهم درصد رشد کرده و به عدد 39.83 درصد رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید