بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 3 بهمن 1400

مذاکرات وین در آستانه توافق؟/مصرف گاز رکورد زد!

کدخبر: ۴۷۰۹۱۸
اقتصادنیوز: مذاکرات برجامی وین همچنان با گمانه زنی روبه روست و این در حالی است که مذاکرات طرفین به روزهای حساسی نزدیک شده است.
مذاکرات وین در آستانه توافق؟/مصرف گاز رکورد زد!

به گزارش اقتصادنیوز ، اگرچه دیروز سیگنال های مثبتی مبنی بر احتمال توافق موقت ایران و آمریکا مطرح شد اما برخی شایعات خبر میدهند که آمریکا به ایران پیغام داده و البته پیغام واشنگتن در تهران در حال بررسی است.

اخبار سیاسی | سیگنال های ایران و آمریکا به وین

ان‌بی‌سی اعلام کرده، روسیه به ایران برای یک توافق موقت پیشنهاد داده و آمریکا هم از پیشنهاد روسیه به ایران آگاه بوده است. یکی از منابع آگاه ایرانی در این خصوص گفته است: تهران فقط توافقی دائمی و استوار بر اساس پایه های محکم را می‌پذیرد.

این خبرگزاری همچنین گفته، تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین اخیراً تغییر کرده و «ریچارد نفیو» یکی از اعضای کلیدی آن در حال ترک تیم مذاکره‌کننده است تا نقش متفاوتی را در وزارت خارجه آمریکا برعهده بگیرد. در خبر دیگری هم اعلام شده که امریکا از طریق عراق برای ایران پیامی ارسال کرده و ایران در حال بررسی این پیام است.

اخبار اقتصادی | سن بازنشستگی چقدر تغییر کرد

بر اساس این گزارش تورم ماهانه ۲.۴ درصد و نقطه به نقطه به ۳۵.۹ افزایش یافته و تورم سالانه با کاهش یک درصدی ۴۲.۴ درصد ثبت شد. بالاترین میزان تورم سالانه نیز برای روغن و چربی ها با ۷۸ درصد و گروه شیر، پنیر و تخم مرغ با ۶۸.۲ درصد ثبت شده است.

با بخشنامه وزارت اقتصاد و پیرو جلسه هفته قبل آقای رئیس جمهور، بانک های زیرمجموعه این وزارت خانه مکلف شدند تسهیلات زیر 100 میلیون تومان افراد حقوق بگیر و مستمری بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از اصلاح لایحه دولت درباره سن بازنشستگی توسط این کمیسیون و حذف بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه مربوط به افزایش مدت خدمت به ۳۲ سال پیش از بازنشستگی خبر داد.

سخنگوی شرکت ملی گاز اعلام کرده، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در این بخش مصرف می‌شود.

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی می گوید: تعداد کل مشمولان مالیات بر خودروهای لوکس ۲۷۲ هزار نفر برای ۵۴۷ هزار خودرو در کل کشور هستند که ارسال پیامک را با ارسال برای ۱۵ هزار مشمول آغاز کرده‌ایم و به طور مستمر به این عدد اضافه می‌شود و به زودی برای تمام ۲۷۲ هزار مشمول پیامک ارسال می‌شود.

اخبار شرکت ها |  3 هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه اختصاص یافت

مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفته است: تاکنون 3 هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه اختصاص یافت. همچنین 5 هزار میلیارد تومان از سازمان امور  مالیاتی طلب داشتیم که با موافقت وزیر اقتصاد به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شود.

#نوری | پتروشیمی نوری اعلام کرد: نرخ خوراک دریافتی این شرکت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی می بایست ۹۵ درصد فوب صادراتی باشد که به نظر می‌رسد قیمت مهر ماه دریافتی از شرکت ملی نفت بیشتر از مصوبه مجلس است و همین موضوع سود 9 ماهه شرکت را تحت تاثیر قرار داد. در این خصوص مکاتبات لازم با وزیر نفت، مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی و دیگر ادارات مربوطه انجام شده و در حال پیگیری است.

#فزر | افزایش سود عملیاتی پویا زرکان آق دره ناشی از افزایش نرخ فروش کانسنگ طلا با توجه به تغییرات نرخ طلا و کاهش نرخ هزینه حقوق ئولتی با توجه به عیار کاسنگ طلای استخراجی است.

#سخاش | سیمان خاش با افزایش قیمت فروش در بورس کالا توانسته میزان 35 درصدی فروش ریالی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را محقق کند.

#شنفت | نفت پارس درباره درآمدهای عملیاتی اعلام کرد: درآمدهای عملیاتی در دوره نه ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 104 درصدی مواجه شده که عمده دلایل عبارتند از افزایش نرخ جهانی محصولات  صادراتی به دلیل افزایش تقاضا و قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت محصولات داخلی با اخذ مجوز از سازمان حمایت در دو نوبت در آبان 1399 و تیر 1400، افزایش حجم فروش محصولات به میزان 4.5  درصد.

#کگاز | مبلغ فروش در گزارش نه ماهه نسبت به شش ماهه سال 1400 معادل 58 درصد افزایش یافته است که همین امر باعث افزایش سود شرکت شد. 

#سدور | سیمان دورود اعلام کرد: افزایش سود عملیاتی در مقایسه با سال گذشته و عملکرد 6 ماهه سال جاری به دلیل افزایش در میزان فروش محصولات صادراتی و افزایش نرخ دلار در مبادلات فروش که منجر به افزایش مباغ فر.ش به میزان 79 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شده، ضمنا فروش داخلی محصولان به دلیل انتقال آن در بورس کالا به صورت رقابتی که افزایش نرخ آن را در بازه زمانی سه ماهه دوم به بعد دنبال داشت که یکی دیگر از دلایل افزایش سود عملیاتی به میزان 216 درصد نسبت به دوره مشابه قبل است.

#تپکو | هپکو همه تسهیلات دریافتی جهت تامین ارز بهای اصلی سفارشات خارجی و با تقسیط مجدد بدهی به بانک پاسارگاد (#وپارس) است. 

#کنور | صبانور درباره رشد 98 درصد سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل و رشد 32 درصدی سود ناخالص نسبت به اطلاعات میاندوره ای 6 ماهه حسابرسی شده منتهی به 31 شهریور امسال اعلام کرد: این افزایش عمدتا مربوط به نرخ فروش محصولات این شرکت است که شامل افزایش در ضرایب فروش کنسانتره و گندله و افزایش در نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان به عنوان ملاک قیمت گذاری نرخ فروش محصولات این شرکت است.

#ثعمرا | عمران و توسعه شاهد دلیل اصلی افزایش سود شرکت در دوره منتهی به 30 آذر نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از واگذاری 2 دانگ سهم مشاع شرکت عمران و توسعه شاهد از 108 قطعه اراضی شهرک ناز جنوبی به شرکت شاهد به مبلغ 125 میلیارد تومان و علت کاهش حدود 2 میلیارد تومانی آن نسبت به دوره ششماهه  منتهی به 31 شهریور نداشتن درآمد عملیاتی جدید و نیز انجام و ثبت هزینه های حقوق و دستمزد، هزینه های عملیاتی و هزینه استهلاک در دوره سه ماهه بود.

#کهمدا | شیشه همدان دلیل افزایش سود وز یان عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل را عمدتا ناشی از افزایش 82 درصدی درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش متوسط نرخ فروش محصولات و 56 درصدی بهای تمام شده درآمد عملیاتی ناشی از افزایش متوسط بهای خرید مواد اولیه بوده که منجر به افزایش حاشیه سود شرکت از 57 درصد به 63 درصد شده است. 

#لبوتان |  افزایش نرخ در گروه محصول آبگرمکن گروه صنعتی بوتان به میزان 15 درصد است که از یکم بهمن سال 1400 اعمال شد.

#کاوه | طرح های زیر ساختی فولاد کاوه جنوب کیش شامل طرح تامین و توزیع آب صنعتی(RO1) با ظرفیت تولید 30 هزار متر مکعب در ساعت، واحد جدا سازی هوا (اکسیژن پلنت) با ظرفیت تولید 11 هزار نرمال متر مکعب اکسیژن، تولید 3 هزار نرمال متر مکعب نیتروژن و ظرفیت تولید 380 نرمال متر مکعب آرگون در ساعت و نیز تاسیسات جانبی صنعتی شامل پست ها و خطوط انتقال برق، تصفیه خانه، ایستگاه و خطوط انتقال گاز، ساختمان و جاده سازی به منظورکاهش بهای تمام شده، تامین آب مورد نیاز تولید، تکمیل چرخه تولید و ایجاد ارزش افزوده در با سرمایه گذاری 33.639 میلیارد ریال افتتاح شد.

#لکما |  کارخانجات مخابراتی ایران در مناقصه های شرکت ارتباطات زیر ساخت با موضوع "خدمات نگهداری پشتیبانی و بهسازی شبکه مادر مخابراتی" برای چهار استان قزوین، گیلان ، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد شرکت کرد و پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، در صورتیکه نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود.

#ثامان | سامان گستر اصفهان در دی از محل فروش  مجتمع مسکونی سامان 3 ( جی شیر ) 3 میلیارد تومان درامد شناسایی کرد.

 #مرقام | ایران ارقام از درج فروش ششدانگ یک باب واحد اداری در تهران (خیابان مطهری) خبر داد. همچنین قیمت پایه ساختمان فوق 70 میلیارد تومان پیش بینی شد.

#کوثر | بیمه کوثر علت کاهش سود شرکت نسبت به دوره مشابه طی صورت های مالی کاهش درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری ها نسبت به دوره مالی مشابه با توجه به شرایط خاص بازار سرمایه در سال گذشته است.  افزایش سرمایۀ شرکت از 648.5 میلیارد تومان به 1688.5 میلیارد تومان ( از محل سود انباشته و اندوخته) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#کزغال | مجمع به افزایش سرمایه 75 درصدی زغالسنگ پروده طبس از 200 میلیارد تومان به 350 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران جهت طرح توسعه و خرید تجهیزات ست دوم لانگوال رای مثبت داد.  این پروژه تا کنون 0.3درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به پانادمی کرونا، تاریخ اتمام پروژه از 1400/8 به 1402/10 اصلاح شد.

#وامین | جلسه مجمع عمومی س. امین توان آفرین ساز در تهران (خیابان ستارخان - خیابان حبیب اللهی - بلوار متولیان - پلاک 7 - طبقه همکف) در ساعت 10 دوشنبه 11 بهمن برگزار میشود.

#غگل | جلسه مجمع عمومی گلوکزان در شهر الوند (شهرک صنعتی البرز، خیابان حکمت ، نبش حکمت سوم ، کارخانجات گلوکوزان) در ساعت 10 چهارشنبه 13 بهمن برگزار میشود.

#چافست  #اتکام  | افست در مجمع سالانه 30  تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. بیمه اتکایی امین در مجمع سالانه 80 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

  • 1604
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید