ریزش قیمت دلار /احتیاط در بازار سکه

کدخبر: ۴۷۱۵۶۸
اقتصادنیوز: قیمت دلار بعد از رشد روز گذشته در شروع معاملات امروز کاهش یافت و قیمت سکه را همراه خود پایین کشید. حباب قیمت سکه زیر 3 درصد بود و فعالان بازار سکه تمایل زیادی به خرید نداشتند.
ریزش قیمت دلار /احتیاط در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 100 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار روز گذشته روند افزایشی را دنبال کرد و رقم‌هایی را به ثبت رساند که از ابتدای هفته گذشته سابقه نداشت. طی هفته‌های اخیر قیمت دلار عمدتا نوسانات رفت و برگشتی را به ثبت می‌رساند و معمولا تغییرات صعودی برای روزهای متوالی ادامه نمی‌یافتند. بر همین اساس تحلیل‌گران انتظار افت قیمت بعد تغییرات صعودی روز گذشته را می‌کشیدند. به هر روی قیمت دلار در شروع معاملات امروز نوساناتی کم‌دامنه را دنبال می‌کرد و انتظار حضور رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی امشب را می‌کشید.

بازار ارز دلار

اخبار برجامی مهم برای فعالان بازار

از جمله اخبار برجامی مهم مورد توجه فعالان بازار می‌توان به اظهارات ند پرایس اشاره کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اظهارات راب مالی درباره لزوم آزادی چهار آمریکایی زندانی در ایران، پیش‌شرط واشنگتن برای بازگشت به برجام نبود و این موضوع از مسائل هسته‌ای جداست. ند پرایس درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نیز گفت: ما آماده ملاقات مستقیم هستیم. ما همواره این موضع را داشته‌ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر موضوعات بسیار مفیدتر خواهد بود.

 

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلا در ساعاتی از معاملات روز گذشته بالای مرز 1840 دلار نوسان می‌کرد و در پایان معاملات دیروز روی 1843 دلار قرار داشت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز حول مرز 1842 دلار نوسان می‌کرد و در ساعت 11 و 19 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1841 دلار گزارش می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند عبور طلا از مرز 1850 دلار در معاملات این هفته می‌تواند فلز گرانبها را وارد فاز صعودی جدیدی کند. روند قیمتی دیروز و صبح امروز نشان می‌داد این مسئله خیلی بعید نیست.

وضعیت بازار طلای جهانی نسبتا مساعد بود، اما قیمت سکه در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار، 70 هزار تومان پایین‌تر از عصر روز گذشته قرار گرفت و 12 میلیون و 510 هزار تومان گزارش می‌شد. حباب قیمتی سکه در این مقطع 2.6 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود. قیمت سکه به ارزش ذاتی‌اش نزدیک شده بود و فعالان بازار سکه محتاطانه رفتار می‌کردند. حتی بسیاری از صرافی‌ها تمایلی به خرید سکه نداشتند و ترجیح می‌دادند فعلا کمتر معامله انجام دهند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری نسبت به روز گذشته کاهش یافت. تحلیل‌گران با توجه رفتار رفت و برگشتی قیمت دلار در هفته‌های اخیر افت قیمت دلار در معاملات امروز را پیش‌بینی می‌کردند. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت و حباب آن زیر 3 درصد قرار گرفت. فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار می‌کردند و تمایل زیادی به خرید نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید