معامله گران ارزی محتاط شدند

دو پیش بینی از قیمت دلار/برجام زیر ذره بین بازاری‌ها

کدخبر: ۵۰۴۲۰۵
اقتصادنیوز : برخی از معامله گران می گفتند مسائل حساس هسته ای هنوز حل نشده است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است.
دو پیش بینی از قیمت دلار/برجام زیر ذره بین بازاری‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به نظر می رسد معامله گران بازار ارز تهران در شرایط کنونی به دو دسته تقسیم شده اند. عده ای از معامله گران به دنبال برجسته کردن اظهارات جوزپ بورل و احیای برجام هستند . این دسته از معامله گران معتقدند بالاخره بعد از ماه ها انتظار برای از سر گیری مذاکرات هسته ای به پایان رسیده  و احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد . 

 دو پیش بینی متفاوت درباره قیمت دلار 

در این میان برخی از معامله گران می گفتند مسائل حساس هنوز حل نشده است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی  آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است.

این دسته از معامله گران می گفتند بورل گفته: درمورد زمان توافق نهایی نمی‌توانم تاریخ دقیقی را به شما بگویم. همچنین نمی دانم که آیا  ایران و آمریکا قادر خواهند بود بر مشکلات سیاسی خود غلبه کنند یا خیر.

سید ابراهیم رئیسی هم دیشب  در گفت وگوی تلویزیونی خود درباره احیای برجام و سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت: ما ازمواضع خود عقب نشینی نمی کنیم.

بنابراین این دسته از معامله گران معتقدند که نباید بی گدار به آب زد و احتیاط بیشتری به خرج می دهند. 

برخی از فعالان بازار به نرخ تورم خرداد ماه اشاره می کردند.  به باور آنها  دلار همچنان  پتانسیل رشد را دارد . از نظر این گروه بازارساز با عرضه زیاد ارز موجب شده است که دلار پشت مقاومت بزرگ باقی بماند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید