شفاف سازی جدید 8 شرکت بورسی

شفاف‌سازی بانک بورسی/جزییات 4 افزایش سرمایه

کدخبر: ۴۱۱۳۱۹
اقتصادنیوز: 17 شرکت بورسی تازه ترین وضعیت خود را اعلام کردند که مهمترین خبر به شفاف سازی یک بانک بورسی بر می گردد.
شفاف‌سازی بانک بورسی/جزییات 4 افزایش سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز، مهمترین خبر شرکت ها به شفاف سازی وبملت از زبان معاون مالی این شرکت بر می گردد. براساس گفته مجتبی کحالی معاون مالی بانک ملت (#وبملت) تراز ارزی بانک ملت حدود 7.4 میلیارد دلار است، لیکن مبلغ قابل تسعیر حدود 6.43 میلیارد دلار است. وی در توضیح این مطلب گفته است: ر خصوص اختلاف بین محاسبات سهامداران و بانک نیز موضوع سود ناخالص و خالص تسعیر ارز می باشد. به نظر می رسد سهامداران سود ناخالص را در نظر می گیرند ولی باید در نظر داشته باشیم که در نتیجه عملیات تسعیر هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی نیز در محاسبه مالیات بر درآمد بانک ها متاسفانه نرخ اعلامی بانک مرکزی را ملاک عمل قرار نداده و از نرخ نیمایی برای تشخیص مالیات بانک ها استفاده می نماید که منتج به کسری ذخیره مالیات برای سنوات قبل و سال جاری می گردد و بانک به ناچار مبلغ قابل توجهی به عنوان ذخایر مالیاتی که منشا آن سود تسعیر ارز می باشد، منظور نموده و سود خالص در شفاف سازی قید شده است.

الف) اما اخبار مربوط به مجمع شرکت ها نیز همچنان با حساسیت خاصی دنبال میشود:

#جم_پیلن | در پایان مجمع عمومی عادی سالانه پلی پروپیلن جم پیلن 95 درصد سود معادل ۱۰۰۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد. شرکت اعلام کرده معافیت مالیاتی 10 ساله تمام شده است و احتمالا بتوانیم معافیت مالیاتی خود را تمدید کنیم. همچنین این شرکت، برنامه اورهال در سال 1400 ندارد. همچنین افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی در برنامه این شرکت نیست، کارگروهی برای طرح توسعه وجود دارد که پرونده اعتباری در بانک تجارت وجود دارد و از این محل یا منابع داخلی دیگر تامین مالی میشود. اگر شرکت به هر دلیل مطالعاتی در خصوص تجدید ارزیابی به نتیجه برسد، اطلاع رسانی میکند.

#پسهند | سهامداران صنایع لاستیکی سهند در پایان مجمع 285 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

#توریل | سهامداران توکاریل هم در پایان مجمع  30 تومان به ازای هر سهم سود در مجمع تقسیم کرد.

#کسعدی | مجمع عمومی عادی سالیانه کاشی و سرامیک سعدی برگزار شد و به حد نصاب قانونی نرسید.

#فجر | فولاد امیرکبیر کاشان از برگزاری جلسه مجمع عمومی این شرکت  در ساعت 10:30 روز سه شنبه مورخ 1400/03/04 در استان اصفهان (شهر کاشان به آدرس کارخانه واقع در کاشان، کیلومتر 14 جاده اردستان) با دستور کار افزایش سرمایه در ساعت 10:30 روز سه شنبه 4 خرداد امسال خبر داد.

ب) در خصوص افزایش سرمایه ها هم اخبار جدیدی منتشر شد:

#کخاک | صنایع خاک چینی ایران از ثبت افزایش سرمایه از مبلغ 50 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها خبر داد.

#چدن | افزایش سرمایه تولیدی چدن سازان از محل تجدید ارزیابی ها تصویب شد. سازمان بورس از 425درصد افزایش سرمایه پیشنهادی با 408درصد موافقت کرد.

#شلرد | پیشنهاد افزایش سرمایه کود شیمیایی اوره لردگان از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت روی کدال آمد.

#دلر | داروسازی اکسیر از مهلت پذیره نویسی حق تقدم سهامداران (تعداد 21.9 میلیون سهم 100 تومانی) از 22 اردیبهشت تا 5 خرداد خبر داد. سرمایهُ شرکت از 45میلیارد تومان به 112.5 میلیارد تومان میرسد.

در اکوایران ببینید:هشتگ بورس سپر تورم درست بود ؟

ج) تعدادی از شرکت ها هم تصمیم به شفاف سازی جدید گرفتند:

 #ثتران | 21 واحد از واحدهای خریداری شده پروژه سپهر اصفهان در 2 قرارداد به شرکت صندوق تعاون و سرمایه گذاری مسکن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (ساصد) واگذار شد.

#غشصفا | شرکت بازار گستر پگاه منطقه 4 در شرکت پخش سراسری بازارگستر پگاه ادغام شد.

#وملل | موسسه ملل اقدام به واگذاری و فروش 5.5 دانگ از دو قطعه زمین تملیکی به مساحت 10.313 مترمربع نموده است. دو قطعه زمین مذکور با بهای تمام شده 3.140 میلیارد ریال و به مبلغ 10.004 میلیارد ریال فروش رفته و مبلغ 6.864 میلیارد ریال سود حاصله در دفاتر موسسه ثبت شده است.

#لکما | کارخانجات مخابراتی ایران از حضور در مناقصه خبر داد. این شرکت امروز در مناقصه شماره 99/40 شرکت ارتباطات زیرساخت با موضوع «مناقصه خرید تجهیزات و خدمات توسعه مرکز داده شارع 2» شرکت نمود و در صورتیکه نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود، موضوع بدون فوت وقت به اطلاع میرسد.

#شرنگی | شیمیایی رنگین از افزایش 30 درصدی نرخ فروش همه رنگهای ساختمانی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.

#کتوکا | تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا اعلام کرد: خرید اقلام نسوز و اجرای عملیات نسوز تاندیش مناقصه در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، ولی اعلام نتایج به صورت رسمی در تاریخ 20 اردیبهشت به این شرکت ابلاغ شد. مبلغ حوالی 150 میلیارد تومان است.

#پترول | هیات مدیره گروه پتروشیمی س.ایرانیان با اجرای دو طرح اتیلن اکساید و اتین پروپیلن دی ان مونومر (EPDM) مطابق با نامه پیوست موافقت نمود.

#فخوز | با توجه به تغییرات صورت گرفته در مدیریت فولاد خوزستان موضوع واگذاری شرکت فولاد اکسین خوزستان به فولاد خوزستان دوباره به جریان افتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید