علامتی که از کدال می آید؛

پیش بینی بورس ‌شنبه /بورس در انتظار گزارش‌های مالی

کدخبر: ۴۱۲۱۶۱
در هفته پایانی اردیبهشت ماه رفته رفته گزارش‌های 12 ماهه شرکت‌ها نیز منتشر خواهد شد. انتشار گزارش‌های مالی می‌تواند انتظارات فعالان بازار را واقعی‌تر کند.
پیش بینی بورس ‌شنبه /بورس در انتظار گزارش‌های مالی

به گزارش اقتصادنیوز ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 452 واحد رشد کرد و شاخص هم‌وزن هزار و 388 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  59 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 486 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 74 نماد رشد قیمت و 246 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 17 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت خدمات انفورماتیک (رانفور)، کاشی الوند (کلوند) و پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های زغال سنگ پروده طبس (کزغال)، ذوب آهن اصفهان (ذوب) و دارویی ره آورد تامین (درهآور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت آلومراد (فمراد)، سیمان خزر (سخزر) و سیمان صوفیان (سصوفی) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان  (کرمان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 90 میلیارد تومانی بسته شد که پائین‌ترین رقم در 20 روز کاری گذشته از 25 فروردین تاکنون است.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات چهارشنبه 291 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 9 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 67 درصد کاهش یافت و در رقم 70 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 160 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (با نماد معاملاتی فجر) با صف‌ خرید 40 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فجر، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و کلوند (کاشی الوند) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 137 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز چهارشنبه شاخص‌‌ کل رشد کرد و شاخص هم‌وزن افت کرد که نشان می‌دهد هنوز کلیت بازار وضعیت نزولی دارد. با این حال کاهش مازاد عرضه به کمترین رقم در یک ماه گذشته نشانه‌ای مثبت تلقی می‌شود.

همچنین پس از آن که در روز سه‌شنبه بازار با ورود پول حقیقی همراه بود، در روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد. اما در روزی که قیمت نمادهای بزرگ و شاخص سازی چون فارس، شبندر، شپنا، کچاد، فولاد، فملی و وپاسار افزایش یافت میزان خروج پول حقیقی از نمادهای بزرگ نیز کمتر از نمادهای کوچک و متوسط بازار بود. بنابراین انتظار می‌رود با توجه به رشد قیمت دلار نمادهای شاخص‌ساز بتوانند همچنان تابلوی بورس را سبز نگه دارند.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه رفته رفته گزارش‌های 12 ماهه شرکت‌ها نیز منتشر خواهد شد. انتشار گزارش‌های مالی می‌تواند انتظارات فعالان بازار را واقعی‌تر کند و موجب رشد قیمت سهام شرکت‌هایی شود که در سه ماهه پایانی سال 99 سود شناسایی کرده‌اند. در هفته گذشته انتشار گزارش مالی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (با نماد معاملاتی فجر) موجب رشد قیمت سهام آن و ورود پول حقیقی به این سهم شد. به طوری که در مجموع هفته 23 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به سهام فجر وارد شد و پس از نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی در یک هفته گذشته را داشت. بنابراین به نظر می‌رسد بازار نسبت به گزارش‌های مالی واکنش نشان خواهد داد و سهام‌داران می‌توانند به گزارش‌های مالی به عنوان علامت معاملاتی توجه کنند.

پیش بینی بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید