نقشه بازار سهام روز سه‌شنبه؛

افزایش 342 درصدی تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی

کدخبر: ۴۱۹۲۹۸
امروز برای ششمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 579 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز افزایش 342 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت اندک 44 واحدی به رقم یک میلیون و 150 هزار و 159 واحد رسید. این در حالی است که در 90 دقیقه ابتدایی معاملات شاخص کل 5 هزار واحد رشد کرده بود و پس از آن نزول کرد و تمام رشد امروز خود را از دست داد. همچنین شاخص کل فرابوس 98 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 359 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 946 واحد افت کرد و در سطح 373 هزار و 374 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 140 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

افزایش خروج پول حقیقی 

روز سه‌شنبه برای ششمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 579 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز افزایش 342 درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 114 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و خاهن (آهنگری تراکتورسازی ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «سصفها»، «فملی» و «وامید» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «فولاد» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و خودرو و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و زملارد پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های استخراج زغال سنگ»، «لاستیک و پلاستیک» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» کاهش یافت.

همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» (مثل شپنا، شتران و شبریز) و «سیمان، گچ و آهک» (مثل سکرد، سبزوا، سخاش، سصفها، سمازن و سبهان) افت قیمت داشتند. 

رشد ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 987 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 37 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 3 درصدی نسبت به روز دوشنبه به رقم 4 هزار و 82 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 44 درصد کاهش یافت و در رقم 158 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و هزار و 722 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 54 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 103 میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، فتوسا (تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و توریل (توکا ریل) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 77 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 25 خرداد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید