گزارش معاملات بازار سهام در روز سه شنبه 5 مرداد

3 نماد تاثیرگذار در افت شاخص

کدخبر: ۴۲۹۰۸۴
در معاملات روز سه‌شنبه 5 مرداد قیمت سهام 80 درصد نمادهای بازار کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با نزول 8 هزار و 401 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 314 هزار و 927 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با افت 6 هزار و 142 واحدی در سطح 397 هزار و 760 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 48 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 219 واحد قرار گرفت.

کاهش قیمت 366 نماد بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 87 نماد رشد قیمت داشتند که 65 نماد بورسی و 22 نماد فرابورسی بودند. همچنین 366 نماد کاهش قیمت داشتند که 256 نماد بورسی و 110 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج سهامداران

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 158 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 23 میلیارد تومان بود. پس از تاپیکو، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «شپنا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «کچاد» و «وامید» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و ذوب پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 2 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 31 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 588 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 0.18 درصد رشد کرد و در رقم 550 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 18 درصد افزایش یافت و 562 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 291 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای شاراک (پتروشیمی شازند اراک) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 60 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نیریز) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید