ارزش کل معاملات ۱۶.۸ درصد افزایش یافت ؛

رشد 12 درصدی شاخص بورس در تیر ماه

کدخبر: ۴۳۰۲۴۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در تیر ماه ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ماه، ۱۲.۲۱ درصد افزایش یافت و شاخص کل هم وزن نیز ۸.۹۳ درصد کاهش را تجربه کرد.
رشد 12 درصدی شاخص بورس در تیر ماه

به گزارش اقتصادنیوز ، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش ماهیانه منتشر شده از روند معاملات بورس تهران، اظهار کرد: طی ۲۰ روز کاری تیر ۱۴۰۰، ارزش کل معاملات در مقایسه با خرداد ماه با رشد ۱۶.۸ درصدی از عدد ۱۰۱ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان به ۱۱۹ هزار و ۶۵ میلیارد تومان رسید. همچنین میانگین روزانه معاملات از ۴ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: حجم کل معاملات با رشد ۰.۸۷ درصدی از ۱۵۱ میلیارد و ۸۲ میلیون سهم به ۱۵۲ میلیارد و ۴۰۱ میلیون سهم رسید و تعداد دفعات معامله نیز، با افزایش ۳.۷ درصدی از ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۹۳۵ دفعه به ۱۹ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۱۳۱ دفعه معامله رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با  ارزش معاملات  در بازار بدهی و مشتقه در یک ماه اخیر گفت: ارزش معاملات بازار بدهی در تیر ماه، با رشد ۳۷.۳۱ درصد، از یک هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در این بازار با افزایش ۳۶.۳۸ درصد، از ۱۹ میلیون برگ به ۲۶ میلیون برگ رسیده است.

آسایش تصریح کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه نیز با رشد ۸.۸۲ درصد از عدد ۹۷ میلیارد تومان به ۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است، ولی حجم معاملات آن به میزان ۷۰.۸۲ درصد کاهش یافته و از ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم به ۷۲۶ میلیون سهم رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در یک ماه اخیر اظهار کرد: ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله به میزان ۲۷.۵۴ درصد کاهش یافته و از ۲۸ هزار و ۸۸۷ میلیارد به ۲۰ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات نیز با کاهش ۱۶.۶ درصد، از ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون یونیت به ۱۲ میلیارد و ۹۱۹ میلیون یونیت رسید.

او بیان کرد: تعداد دفعات معامله در این صندوق‌ها نیز با کاهش ۲۳.۴۱ درصدی همراه بوده است.

آسایش در پاسخ به این پرسش که، در یک ماه اخیر شاخص کل نسبت به اردیبهشت ماه چه میزان رشد کرد؟، اظهار کرد: شاخص کل با تغییر ۱۴۲ هزار و ۶۴۱ واحد با رشد ۱۲.۲۱ درصدی به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد رسیده است.

او بیان کرد: شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸.۹۳ درصدی و تغییر ۳۳ هزار و ۴۶ واحدی، از ۳۷۰ هزار و ۲۸ واحد به ۴۰۳ هزار و ۷۴ واحد رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت نیز با رشد ۱۴.۷۷ درصد از یک میلیون و ۲۷ هزار و ۵۸۹ واحد به یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۳۱ واحد رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید