خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 14 آذر 1400

پول ها همچنان از بورس خارج می‌شوند

کدخبر: ۴۵۹۵۳۳
اقتصادنیوز: امروز 14 آذر 1400 با وجود توقف مسیر نزولی شاخص بورس، فروشندگان همچنان موقعیت برتری در بازار سهام دارند.
پول ها همچنان از بورس خارج می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز ، سیر نزولی شاخص که بالاخره متوقف شد و خریداران در سمت تقاضا با تحرکات در سمت شاخض سازها، شاخص کل را با 8.4 هزار واحد (معادل 0.64 درصد) رشد به نقطه 1.343 میلیون واحد رساندند. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 0.12 درصدی به نقطه 363.348 میلیون واحد رسید. ارزش کل معاملات بازار سهام در روز یکشنبه به 3.96 هزار میلیارد تومان رسید که سهم ارزش معاملات خُرد به 2.77 هزار میلیارد تومان رسید تا کمترین ارزش معاملات خرد سهام در بیش از 6ماه اخیر رقم زده شود.  

فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو و شپنا 5 نمادی بود که توانستند شاخص کل بورس را به جلو راندند و مسیر نزولی آن را متوقف کنند.در فرابورس نیز شاخص کل با رشد 74 واحدی در نقطه 19.2 هزار واحد ایستاد. آریا، شگویا، غصینو و شاوان بیشترین اثر را در رشد روبه جلوی شاخص داشتند.

تراز پول حقیقی ها هم منفی بود؛ به طوریکه 150.3 میلیارد تومان از بازار سهام و 45.8 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج شد. تراز پول حقیقی در درآمدثاتبها طی دو روز اخیر منفی بود.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام برای بپاس با 41.5 میلیارد تومان بود. حقیقی ها در فسبزوار با 12.8 میلیارد تومان، غصینو با 10.1 میلیارد تومان، شبندر با 8.4 میلیارد تومان و میدکو با 6.5 میلیارد تومان با بیشترین خروجی پول حقیقی ها همراه بود.بیشترین ورودی پول حقیقی ها هم برای شفن با 14 میلیاردتومان بود. همچنین بورس با 11.8 میلیارد تومان، توسن با 8.8 میلیارد تومان، فسپا با 7 میلیارد تومان و نیرو با 5.5 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود.

حقوقی ها هم در نمادهای بانکی (وبصادر، وتجارت و وپارس) و دو نماد ملت و خگستر استراتژی خرید و در پترول و شپنا هم استراتژی فروش را در پرتفوی هایشان اعمال کردند.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان است؛ سرانه خرید معامله حقیقی ها 12.8 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15.4 میلیارد تومان برآورد شد.

ارزش صف های خرید هم از 203.5 میلیارد تومان به 169.2 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 589.2 میلیارد تومان به 605.5 میلیارد تومان رسید. در وضعیت دیگر تعداد نمادهای دارای صف فروش 2.5 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید است. شکاف میان صف های خرید و فروش نشان میدهد که اگرچه شکاف آن ها نسبت به روز گذشته کمتر شده اما همچنان برتری با صف های فروش است.

بازدهی ها و زیان های امروز در بورس

بیشترین بازدهی امروز در بورس برای فسپا با 4.89 درصد بود. بیشترین زیان را در معاملات امروز بورس نیز لبوتان با 4.97 درصد به ثبت رساند. بیشترین حجم معاملات امروز بورس هم برای شبندر بود. هر چند که بیشترین کاهش ارزش بازار برای کگل، تپیکو، وتجارت، آپ و فایرا بود.

در فرابورس بهپاک با 4.82 درصد بیشترین بازدهی و حسیر با 5 درصد بیشترین زیان را تجربه کردند. کرمان، وهور و ذوب در لیست بیشترین حجم معاملات فرابورس قرار گرفت. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای وهور، سمگا، مارون، پیزد و سرچشمه بود.

همچنین بیشترین نسبت حجم به شناوری در بازار سهام امروز برای نماد ولملت با 13.6 درصد بود.

 

  • 25
  • 26
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید