نقشه بازار سهام در روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

روز سرخ سهام خودرویی‌ در بورس

کدخبر: ۴۶۰۰۶۳
گروه خودرویی قرمزترین گروه معاملات در دادوستدهای امروز بازار سهام بود.
روز سرخ سهام خودرویی‌ در بورس

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه، 16 آذر 1400، شاخص کل بورس پایتخت با افت 4 هزار و 737 واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و 337 هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 2 هزار و 595 واحدی در سطح 361 هزار و 180 واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 77 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 103 واحد قرار گرفت.

تداوم خروج پول حقیقی

امروز برای نهمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 266 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وگردش (بانک گردشگری) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 28 میلیارد تومان بود. پس از وگردش، سپیدار (شرکت سپیدار سیستم آسیا) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه قرمز بازار سهام

امروز قیمت سهام اغلب قریب به اتفاق نمادهای خودرویی کاهش یافت و گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرمزترین گروه بازار بود. ختوقا، خمحور، خنصیر، ختور، خاذین، خموتور، خکمک، خمحرکه، خکار، ختراک، خزامیا، خگستر و خبهمن از جمله نمادهای قرمزپوش این گروه بودند.

بهبود ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 147 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 889 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 46 میلیارد تومان رسید که 50 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌های بورس

امروز نمادهای «کگل»، «شفن» و «نوری» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و «شپدیس»، «فارس» و «جم» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «وهور» و «غصینو» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بساما»، «کگهر» و «توریل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و کالا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، سمگا و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های خرید در بازار سهام

در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 1.5 درصد افزایش یافت و 129 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 68 درصد افت کرد و در رقم 15 میلیارد تومان ایستاد.

نماد شتوکا (شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان) با صف‌ خرید 5 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شتوکا، نمادهای فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 33 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای اپرداز (شرکت آتیه داده پرداز) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

  • 26
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید