خلاصه عملکرد بازار سهام چهارشنبه 29 دی 1400

بورس تهران مثبت شد

کدخبر: ۴۷۰۲۴۲
اقتصادنیوز: امروز 29 دی ماه 1400 ارزش صف های فروش در پایان معاملات امروز روبه عقب گام گذاشت.
بورس تهران  مثبت شد

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در روز پایانی شاهد تحرکات روبه جلو بود؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 3.5 هزار واحد (معادل 0.28 درصد) در نقطه 1.279 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن برخلاف شاخص کل بورس با افت 1.38 هزار واحد (معادل 0.41 درصد) در نقطه 335.6 هزار واحد ایستاد. 

شبندر، شپنا، کگل، کچاد و شتران جزو نمادهایی بود که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشت، هر چند که فملی مانعی بر سر رشد بیشتر شاخص کل بورس شد. شاخص کل فرابورس هم با 12.7 واحد افت در نقطه 17.64 هزار واحد ایستاد. ارفع و کگهر، زاگرس و بپاس عامل اصلی افت شاخص کل فرابورس بودند. 

اقبال پول ها به صندوق های با درآمد ثابت

ارزش کل معاملات بازار سهام هم امروز 6.21 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد سهام 2.47 هزار میلیارد تومان بود. 

تراز پول حقیقی ها هم همچنان متفاوت است؛ حقیقی ها همچنان 242.4 میلیارد تومان از بازار سهام خارج و 195.6 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند.  تراز پول حقیقی در درآمدثابتها در بازار امروز به اندازه 195.6 میلیارد تومان مثبت شد.

حقیقی ها 76.6 میلیارد تومان پول از فملی خارج کردند که در بازار امروز بیشترین خروجی پول حقیقی ها بود. همچنین نماد توسن با 14.1 میلیارد تومان، وگردش با 13.6 میلیارد تومان، وبملت با 11 میلیارد تومان، بپاس با 10.5 میلیارد تومان و ذوب با 9.1 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام بودند. در همین حال 3.8 میلیارد تومان در نماد شپنا و 3.7 میلیارد تومان در نماد شکام شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها از بازار سهام بود. 

حقوقی ها همچنین در نمادهای بانکی (وبصادر، وبملت) و نمادهای ولساپا، خودرو و فملی شاهد بیشترین موقعیت خرید و در صندوق های سرمایه گذاری شاهد بیشترین موقعیت فروش بودند. 

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب 12.6 میلیون تومان سرانه خرید حقیقی ها و 13.6 میلیون تومان سرانه فروش حقیقی ها بود. 

سیگنال دو سهم در بورس و فرابورس

ارزش صف های خرید از 214.7 میلیارد تومان به 171.7 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف های فروش از 343.7 میلیارد تومان به 337.2 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (114 نماد) در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (59 نماد) رسید که نزدیک 2 برابر است. همچنین ارزش تعداد صف های فروش نسبت به صف های خرید در پایان معاملات بیش از 3 برابر بود اما این وضعیت در میانه های بازار بسیار به هم نزدیک شده بود.

بیشترین نسبت حجم به شناور برای قتربت با 8.2 درصد و خفناور با 8.1 درصد بود. قند تربت حیدریه با افزایش 2.97 درصدی در شرایط متعادلی به سر برد و البته به نظر میرسد در سمت تحرکاتی در سمت خرید در حال انجام است.  خفناور هم با بازدهی 0.74 درصد شاهد تحرکات جدید بود. 

کدام سهم ها بیشترین سود در بورس و فرابورس داشتند

بیشترین بازدهی در بورس برای نماد حفارس با 4.81 درصد بود. بیشترین زیان هم برای نماد قشکر با 4.92 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نماد خودرویی (خودرو و خساپا) و نماد ذوب، فملی و شبندر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس هم برای فملی، فخوز، ذوب، خودرو، جم و وپارس بود. فلزات اساسی، فرآورده نفتی، خودرو، شیمیایی، بانک ها و کانه فلزی جزو گروه هایی بودند که برترین گروه های صنعت در بورس بودند. 

بیشترین بازدهی در فرابورس هم برای افرا با 4.87 درصد و بیشترین کاهش قیمت در فرابورس هم برای ارفع با 4.98 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای نماد کرمان، زقیام و بکهنوج بود. بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس هم برای ارفع، کگهر، زاگرس، بپاس و کلر بود. 

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید