حقوقی های بورس مرز مقاومت تشکیل می دهند

بورس زیر سایه فروشندگان/پیش بینی بورس 6 بهمن

کدخبر: ۴۷۱۷۳۳
اقتصادنیوز: با وجود اینکه بازار سهام همچنان زیر سایه فشار فروش دنبال می شود اما ممکن است در معاملات امروز شاهد مقاومت بیشتری باشد.
بورس زیر سایه فروشندگان/پیش بینی بورس 6 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه اگرچه همچنان با فشار سمت عرضه روبه رو خواهد بود اما نشانه های مثبتی هم از بازار ارسال شده است. بازار سهام براساس شاخص های عملکردی بازار همچنان در سمت عرضه با فشار روبه روست. ورودی پول حقیقی ها از بازار سهام با شدت بسیار بالایی روبه روست و در معاملات روز سه شنبه به بالای یک هزار میلیارد تومان رسید.

همچنان ارزش و تعداد نمادهای دارای صف های فروش در بازار سهام همچنان 10 برابر ارزش و تعداد نمادهای دارای صف های خرید است. در همین حال تراز سرانه معاملات به نفع فروشندگان با درصد بالایی روبه روست. 

دو سیگنال مثبت از بورس و فرابورس کدامند؟

همسو با نشانه های مربوط به شاخص های عملکردی بازار سهام که کفه ترازو را به نفع فروشندگان تغییر داده است، دو نشانه مثبت در بازار در معاملات روز سه شنبه رخ داد؛

سیگنال نخست، بالارفتن ارزش معاملات خرد سهام به بالای 3 هزار میلیارد تومان بعد از مدت ها بود که البته این معاملات خُرد بیشتر به نفع موقعیت‌های فروش صادر شد.

دومین سیگنال، با وجود خروجی شدید پول حقیقی ها در بازار سهام، در نیم ساعت پایانی معاملات بازار از شدت و توان فروشند ها کاست و بازار به نوعی با مقاومت روبه رو بود که همین عامل باعث شد شاخص کل در کانال 1.2 میلیون واحد مقاومت کند و در لبه این کانال بایستد. 

نظرسنجی اقتصادنیوز : مقاومت حقوقی ها مانع ریزش شاخص می شود؟ 

در شرایط فعلی که شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحد ایستاده، انتظار می رود فشارها در روز چهارشنبه کماکان پابرجا بماند اما از شدت این فشارها کاسته شود و در دو حالت خوش بینانه بازار در یک محدوده نوسانی اندک حرکت کند و یا اینکه در محدوده نوسانی اندکی دوباره تغییر جهت داد. 

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که بازار سهام در روز چهارشنبه با مقاومت حقوقی ها در سمت تقاضا روبه رو می شود و احتمالا از شدت فشار فروش ها کاسته می شود.

همین کاسته شدن از فشار فروش می تواند بازار را برای ترمیم موقعیت شاخص کل بورس آماده کند. هر چند که در شرایط فعلی بازار همچنان بیشتر فروشنده خواهد بود اما در این میان نوسان های محدودی هم می تواند بازار را از لبه پرتگار نجات دهد اما پایدار نخواهد بود. روز چهارشنبه ممکن است یکی از این روزها باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید