خروج 175 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام /نمادهای پیشران بورس امروز

کدخبر: ۵۳۹۴۹۸
شاخص کل بورس تهران امروز نسبت به روز کاری قبل 4 هزار و 235 واحد افت کرد./
خروج 175 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام /نمادهای پیشران بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز دوشنبه چهاردهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 4 هزار و 235 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 413 هزار و 603 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 484 واحدی در سطح 414 هزار و 574 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 15 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 640 واحد قرار گرفت.  

خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و 175 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 42 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و خساپا (شرکت سایپا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران بازار

امروز نمادهای «کگل»، «میدکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «فخاس» و «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «ارفع» و «فزر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فغدیر»، «زاگرس» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

بهبود ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 126 هزار و 654 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 121 هزار و 543 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 460  میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات دوشنبه 92 نماد صف خرید داشتند و 24 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 22 درصدی به 200 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 43 درصد کاهش یافت و 150 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 86 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای فخاس (شرکت فولاد خراسان) و خکمک (شرکت کمک فنر ایند امین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید