اکوایران؛ در نامه سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به محمد رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار آن شده با توجه به تصمیمات شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار در خصوص صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان شیرخام،‌ این موضوع را به عنوان تصمیمات کارگروه تنظیم بازار ابلاغ کند.

در متن این نامه آمده: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که شیرخام را با قیمت تضمینی مصوب شورای مذکور خرید می‌کنند با تایید وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به صادرات شیرخشک با پرداخت ما‌به‌التفاوت 100 هزار ریال/کیلوگرم، کره 150 هزار ریال/کیلوگرم و چربی (خامه 40 درصد) 60 هزار ریال/کیلوگرم اقدام کنند.

در این بخش نامه دو تبصره نیز در نظر گرفته شده که براساس آن «سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است نسبت به وصول ما‌به‌التفاوت مذکور اقدام و تاییدیه آن را به وزارت جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال کند». همچنین «سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به رصد و گزارش به وزیر جهاد کشاورزی بوده و اقدام فوق با نظر وزیر جهاد کشاورزی قابل تجدید نظر خواهد بود.»

14000914143041240242032010