به گزارش اکوایران؛ امروز فاطمی امین به منظور بررسی طرح استیضاح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد و به انتقادات مطرح شده از سوی طراحان استیضاح پاسخ داد و مقرر شد تا فردا نتیجه قانع شدن یا نشدن متقاضیان استیضاح فردا اعلام شود. چالش طراحان استیضاح با وزیر صمت بیش از همه به نداشتن برنامه برای حوزه معادن و مشکلات حوزه صنعت و بازار خودرو مربوط می شد. موضوعی که برخی از طراحان اعلام کردند که از پاسخ های وزیر قانع نشده اند.

 به همین دلیل این گروه از طراحان استیضاح همچنان بر استیضاح‌ فاطمی امین تاکید می کنند. در این خصوص لطف‌الله سیاه‌کلی یکی از طراحان استیضاح که می گوید؛ هنوز نسبت به پاسخ های وزیر قانع نشده است و نمایندگانی که در طرح استیضاح نبوده اند نمی توانند نسبت به این طرح اظهار نظر کنند و اظهارنظر های مطرح شده مبنی بر از حد نصاب افتادن طرح استیضاح را قبول ندارد و بر اجرایی شدن این طرح اصرار دارد.

با این حال حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه کمیسیون صنایع مجلس، گفته است: بعد از حضور فاطمی‌امین در کمیسیون صنایع و پاسخ ایشان به سؤالات و ابهامات نمایندگان، تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کننده امضای خود را پس گرفتند.

وی گفت: نمایندگان استیضاح‌کننده به هیئت‌رئیسه اعلام کردند که استیضاح دیگر نصاب قانونی لازم را ندارند و بنابراین باید از دستور کار مجلس خارج شود.