به گزارش اکوایران؛ طرح در نظر گرفته برای عرضه کالا با تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حالی در دستور کار قرار گرفته که داده‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار نشان می دهد تورم خوراکی‌ها در دی ماه سال جاری 69.2 درصد بوده است و بسیاری از اقلام خوراکی طعم رشد قیمت را چشیده‌اند. نرخ تورم خوراکی‌ها در دی ماه در حالی منتشر شده که شرکت بازرگانی دولتی ایران طرحی را در دستور کار قرار داده که براساس آن قیمت برخی کالاها به نصف خواهد رسید؛ بطوریکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال حاضر، «روغن مایع کانولا با ۱۵ درصد»، «روغن مایع سرخ‌کردنی با ۱۷ درصد»، «انواع چای از ۱۲ تا ۲۲ درصد»، «شکر با 7.5 درصد»، «ماکارونی با ۲۲ درصد»، «تُن ماهی با ۲۰ درصد»، «رُب گوجه فرنگی با ۲۹ درصد» و «انواع حبوبات با ۲۱ تا ۲۶ درصد» تخفیف به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر تخفیف در نظر گرفته شده برای «شیر کم‌چرب نایلونی با ۱۵ درصد»، «شیر کم‌چرب بطری با ۱۴ درصد»، «کره ۱۰۰ گرمی با ۲۳ درصد»، «سوسیس ۴۰ درصدی یک کیلوگرمی با ۴۳ درصد»، «قند شکسته ۷۰۰ گرمی با ۵۰ درصد»، «فلافل یک کیلوگرمی با ۳۰ درصد»، «کالباس ۵۵ درصدی ۲۵۰ گرمی با ۷ درصد»، «گوشت چرخ‌کرده با ۲۰ درصد»، «پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی با ۲۰ درصد»، «ماست کم‌چرب ۹۰۰ گرمی با ۱۰ درصد» و «ماست کم‌چرب ۲ کیلوگرمی با ۱۲ درصد » تخفیف عرضه خواهند شد. به گفته سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تعداد کالاهای ارائه شده با تخفیف به تدریج بیشتر شده و اقلام بیشتری در این فهرست قرار خواهند گرفت.

با این شرایط می توان گفت در میان کالای اساسی بیشترین تخفیف به «قند شکسته ۷۰۰ گرمی» رسیده و قیمت این کالای اساسی در طرح جدید به نصف رسیده است. تخفیف در نظر گرفته شده برای این کالای اساسی در حالی صورت گرفته که براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار قیمت قند در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 70 درصدی داشته است.   

شرکت بازرگانی دولتی در غالب طرح از «فجر تا فجر» عرضه تخفیف‌دار کالاها را در دستور کار قرار داد و بر این اساس علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای پای اپلیکیشن‌هایی عرضه کالا را نیز برای اجرای این طرح باز کرد. براساس این طرح و به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله کوروش، افق کوروش، اتکا، رفاه، شهروند، هایپر، هایپر می، هایپر استار، جانبو، سپه، دیلی مارکت، وال مارکت و ... و اپلیکیشن‌هایی مانند دی جی کالا، نیز در این طرح مشارکت دارند. 

 


حدود ۱۶ سال قبل، خیلی اتفاقی کنار زمین اسکیت رفت تا تمرین برادرش را ببیند، بدون آنکه حس و انگیزه خاصی به این ورزش داشته باشد یا بداند تقدیرش چیست. قسمت سوم مستند دختران ایران درباره مژگان شاهسوند ورزشکار اسکیت و هاکی روی یخ ایران را در اکوایران ببینید: