به گزارش اکوایران؛ طی ماه‌های اخیر بازار برنج وارداتی با دستورالعمل‌های خلق‌ساعه با مشکلات بسیاری مواجه شد؛ بطوریکه در یک خبر ناگهانی این وزارتخانه خبر از ممنوعیت واردات برنج داد و چند روز پس از آن اعلام کرد وزارت جهادکشاورزی به منظور جلوگیری از کمبود و افزایش قیمت برنج خبر از باز شدن ویرایش ثبت سفارش‌های داد؛ سردرگمی به وجود آمده در این بازار موجب شد تا وزارت جهاد امروز، تنظیم این بازار پرطرفدار را به انجمن واردکنندگان برنج ایران بسپارد.  

محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌های کلی دولت به منظور کاهش تصدی‌گری و با هدف ساماندهی امور اجرایی بازار برنج خارجی از جمله کنترل قیمت، توزیع و واردات این محصول، تفاهم‌نامه‌ای از سوی معاونت توسعه بازرگانی با انجمن وارد کنندگان برنج ایران و بخش خصوصی فعال در این حوزه به امضا رسید.

به گفته شیراوند، این تفاهم‌نامه به منظور واگذاری امور اجرایی از قبیل واردات و اقدامات تنظیم بازار برنج است که بخش خصوصی تحت نظارت و در چارچوب ضوابط و سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی اقدام خواهد کرد. از سوی دیگر حمایت از تولید داخل و مصرف کنندگان در سیاست‌های ابلاغی لحاظ می‌شود.