رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت «چانگان CS35» کارکرده در بازار

کدخبر: ۴۲۹۳۵۳
چانگان CS35 در سال 2012 توسط شرکت خودروسازی چانگان که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین است، در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی و عرضه شد و در سال 1394 وارد خط مونتاژ شرکت سایپا شد.
قیمت «چانگان CS35» کارکرده در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ چانگان CS35 ر ابتدا به صورت وارداتی توسط سایپا وارد بازار شد و سپس مونتاژ آن در این شرکت آغاز شد.

چانگان CS35 در بازار چین با دو پیشرانه 1.5 و 1.6 لیتر قابل خریداری است، اما نمونه مونتاژی در ایران فقط با یک پیشرانه 1.6 لیتری عرضه می‌شود که می‌تواند قدرتی معادل 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 160 نیوتن‌متر در 4000 دور بر دقیقه را تولید کند. نیرویی که این پیشرانه تولید می‌کند از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

چانگان CS35 نیز همچون اغلب کراس اوورهای چینی موجود در بازار کشور از چالاکی کمی برخوردار است. طبق بررسی‌های انجام شده شتاب صفر تا 100 این خودرو در حدود 15 ثانیه به دست آمده است؛ البته این مقدار شتاب برای نمونه دنده دستی در حدود یک ثانیه‌ کاهش می‌یابد.

خودروی چانگان CS35 از لحاظ ایمنی دارای چهار ستاره ایمنی از مؤسسه C-NCAP است. کیسه‌ هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ هوای جانبی دارد. از سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS و قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌ کودک برخوردار است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

چانگان اینفو

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید