افزایش قیمت 10 خودرو در هفته دوم تیرماه

بازار خودرو زیر سایه مذاکرات برجام در دوحه +جدول

کدخبر: ۵۰۵۳۵۷
اقتصادنیوز: با افزایشی شدن نرخ دلار قیمت خودرو در بازار چندان تغییر نکرد و این امر موجب شد تا بازار خودرو این هفته ژست منفی به خود گیرد.
بازار خودرو زیر سایه مذاکرات برجام در دوحه +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرونده بازار خودرو در دومین هفته تیرماه 1401 تحت تاثیر مذاکرات احیای برجام در دوحه قطر قرار داشت.

با این شرایط ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در دومین هفته تیر ماه قیمت 10خودرو از میان 14 خودرو مورد ارزیابی افزایش  داشت و 4 خودرو نیز در این مدت ثبات قیمت داشتند.

از سوی دیگر این هفته بازار با نوسان نرخ دلار نیز روبرو بود، بطوریکه که دلار کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و یک کانل نیز پایین آمد، اما این افت قیمت چندان دوام نیاورد و قیمت مجدد افزایشی شد. اما با افزایشی شدن نرخ دلار قیمت خودرو در بازار چندان تغییر نکرد و این امر موجب شد تا بازار خودرو این هفته شکل منفی به خود گیرد. 

فعالان بازار خودرو معتقدند در حال حاضر خریداران هم در انتظار نتایج مذاکرات قطر هستند، ‌به همین دلیل نظاره کردن را به ورود به آَشفته بازار کنونی ترجیح می دهند. از سوی دیگر خبر اعلام شده مبنی بر اینکه آیین نامه واردات خودرو در پیچ آخر قرار دارد موجب شده تا خریداران به امید ورود خودرودهای جدید باشند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت یک تا 2 میلیون تومان در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار با افت 2 میلیونی در بازار 221 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افت یک میلیونی در بازار 211 میلیون تومان قیمت خورد.  اما «شاهین» این هفته افت چهار میلیونی داشت و در بازار 375 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا این هفته افتی یک تا 2 میلیون داشتند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار با افت 2 میلیونی در بازار 192 میلیونی شد و «تیبا 2 معمولی» هم با افت یک میلیونی در بازار 204 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا هم این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار  212 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا

قیمت محصولات پژو در بازار

207 ها هم این هفته افت 2 تا سه میلیونی قیمت در بازار داشتند. براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده ای» در آخرین هفته تیر  398 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و افتی سه میلیونی را تجربه کرد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز با افت 2 میلیونی در بازار 405 میلیون قیمت خورد.

207

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با رشد و ثبات قیمت در بازار عرضه شد. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» با افت یک میلیونی در بازار 300 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» نیز بدون تغییر  345 میلیون تومان در بازار دست به دست شد از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» این هفته افت 2 میلیونی داشت و در بازار 357 میلیونی در بازار عرضه شد.

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته  بدون تغییر در بازار 510 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. «دنا معمولی» هم تغییر قیمت نداشت و 399 در بازار قیمت گذاری شد و  «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته را با قیمت 308 میلیون تومان به پایان رساند. 

رانا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید