رصد بازار خودروهای داخلی؛

«دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 610 میلیونی شد

کدخبر: ۵۴۰۰۸۷
اقتصادنیوز: رصد پرطرفدارهای ایران خودرو از رشد یک تا 2 میلیون تومانی ایران خودرویی‌ها در بازار امروز 16 آذر 1401 حکایت دارد.
«دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 610 میلیونی شد

به گزارش اقتصادنیوز ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز هم بازار خودرو رشد قیمت داشته و «هایما S7 پلاس» تنها خودرویی بوده که امروز بدون تغییر راهی بازار شد. روند رشد قیمت خودرو از هفته گذشته آغاز شد و در این هفته نیز ادامه داشت، بطوریکه در بسیاری از روزها شاهد رکوردشکنی قیمت برخی از خودروها در بازار بودیم. روند رو به رشد قیمت خودرو در بازار در حالی صورت گرفت که نرخ دلار در این مدت نوسان اندک داشت و از روزگذشته هم این نوسان به ثبات بدل شده بود و با این شرایط می توان گفت که مشخص نیست قیمت خودرو بر اساس چه معیاری شکل افزایشی به خود گرفته است. از سوی دیگر در حالی شاهد رشد قیمت در بازار هستیم که به گفته فعالان بازار خودرو این روزها خبری از مشتری برای خودروهای صفر نیست و خرید و فروش در این بازار در پایین سطح ممکن صورت می گیرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» امروز در بازار با افزایش یک میلیونی در بازار 386 میلیون تومانی شد، اما «هایما S7پلاس» امروز هم بدون تغییر راهی بازار شد و در بازار یک میلیارد و 120میلیون تومان دست به دست شد. در بازار امروز قیمت «تارا دنده ای» هم رشدی یک میلیونی داشت و 519 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز رشد یک تا 2 میلیونی قیمت داشتند. براساس ارزیابی بازار «دنامعمولی» در بازار 446 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی یک میلیونی را تجربه کرد. «دنا پلاس توربو اتومات» هم  610 میلیون تومانی شد و رشدی 2 میلیونی را ثبت کرد این خودرو روز گذشته رکورد 11 میلیونی افزایش قیمت را ثبت کرده بود. اما «پژو 207 دنده‌ای» که روز گذشته رکورددار رشد قیمت در بازار بود و افزایشی 20 میلیونی را تجربه کرده بود امروز با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار 472 میلیون تومان دست به دست شد.

ایران 16

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید