قله نوردی بیماران بدحال کرونا در ایران

کرونا؛ قاتل زنجیره ای شد /فوتی‌ها در حال اوج گیری

کدخبر: ۴۳۰۳۲۷
شاخص بیماران بدحال کرونا در حال ثبت سومین قله خود در امواج سپری شده از این بیماری در تقویم کرونایی کشور است. رشد فزاینده ابتلا و هجوم بیماران به بیمارستان‌ها موجب شده تا میزان مرگ و میر نیز روندی صعودی به خود بگیرد.
کرونا؛ قاتل زنجیره ای شد /فوتی‌ها در حال اوج گیری

به گزارش اقتصادنیوز، بیماری کرونا در موج پنجم جولان دهی خود در ایران وضعیت وخیمی را رقم زده است. بررسی های آماری، ابزار و معیار مناسبی برای سنجش وخامت این ویروس در این روزهای ایران است.

آمارهای کرونایی ردپای ویروس کووید-19 در هر منطقه ای را نشان می دهند. تحلیل ردپاهای به جامانده، توصیفی از وضعیت کشندگی و قدرت بستری کنندگی این ویروس را ارائه می دهد.

اکنون بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور روند بیماری درمتغیرهای نگران کننده کرونایی صعودی بوده و مسیری روبه رشد را از خود برجای گذاشته است.

درهمین رابطه در روز 10 مردادماه ابتلای به کرونا برابر با 32 هزار و 511 نفر به ثبت رسیده است. این پنجمین روزی است که در تقویم کرونایی ایران شمار مبتلایان در بالاتر از مرز 30 هزار نفر قرار می گیرد. روند افزایشی در آمار ابتلا موجب افزایش بستری ها و رکوردزنی مرگ و میر در سال 1400 شده است.

مسیر فزاینده در بستری های کرونایی کشور

در هر روز آماری را وزارت بهداشت و درمان کشور از میزان بستری‌های کرونایی به ثبت می رساند. برخی از این داده ها تعداد بستری های روزانه و برخی به بیماران بدحال کرونایی اشاره دارد.

به طور میانگین در 10 روز سپری شده از مرداد ماه رشد روزانه مجموع بستری ها در کشور 2.4 درصد بوده است. روند نموداری این رشد نشان میدهد باوجود نوسانات در تعداد بستری های بیماری کرونا اما همچنان شاهد سیری صعودی در هجوم مبتلایان به بیمارستان ها هستیم.

کرونا

قله سوم در بیماران بدحال کرونا در کشور

شمار بیماران بدحال کرونا در کشور از مرز 5 هزار و 500 نفر فراتر رفته است.

 بیشترین میزان از این شاخص در روزهای پایانی پاییز و ابتدایی زمستان رقم خورد. در آن موقع تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه بیمارستان ها به رکورد خود دست یافت اما با این حال به صورت روزانه پایین تر از مرز 6 هزار نفر در کشور قرار داشت.

به طور کلی سه قله درآمارهای بیماران بدحال کرونایی کشور بالاتر از آمارهای دیگر به چشم می خورد. ابتدا در موج سوم که روزهای آغازین زمستان 99 بود سپس در موج چهارم که در میانه بهار سال جاری به ثبت رسید و اکنون موج پنجم که در میانه تابستان در حال اوج گیری است.

درهمین رابطه تعداد بیماران بدحال کرونا در روز 10 مرداد ماه برابر با 5 هزار و 539 نفر بوده که با توجه به مسیر رشد روزانه این متغیر و شمار مبتلایان هم چنان انتظار افزایش در آمارهای این شاخص می رود.

به طور کلی در تمام روزهای کرونایی از یکسال پیش تا کنون هرگز میزان روزانه بیماران بدحال کشور پایین تر از 3 هزار نفر اعلام نشده است.

روند افزایشی در ابتلا و بستری سرانجام منجر به رکورد زنی های مداوم در بخش مرگ ومیر کشور شد.

کرونا

میزان مرگ ومیر روزانه کرونا بالاتر از 300 نفر

در روز 10 مرداد تعداد جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درکشور به 366 نفر رسیده است. 

برای ترسیم روندی شفاف از وضعیت مرگ و میر در کشور به میانگین هفت روزه این متغیر رجوع می کنیم. طبق این بررسی در هفت روز گذشته به طور میانگین روزی 313 نفر جان خود را از دست داده اند. مسیر داده های مرگ و  میر و رکوردزنی های سه متغیر دیگر کرونایی در کشور نشان از ادامه این روند در روزهای آتی دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید