با 12 رای منتخبان شورای شهر ششم

زاکانی شهردار آینده تهران می شود

کدخبر: ۴۳۱۱۲۳
اقتصادنیوز :علیرضا زاکانی به عنوان گزینه نهایی شهردار تهران معرفی شد .
زاکانی شهردار آینده تهران می شود

به گزارش اقتصادنیوز ، علیرضا زاکانی به عنوان گزینه نهایی شهردار ی تهران از سوی منتخبان ششم انتخاب شد . در این رای گیری در دور  اول او 9 رای آورد که در دور دوم سبد رای پیرهادی نیز به زاکانی افزوده شد و با 12 رای به عنوان گزینه نهایی معرفی شد . 

 از عصر امروز راه‌یافتگان شورای ششم پس از انتخاب هیات‌ رئیسه‌ِ شورای شهر و بازگشت چمران 80 ساله به ریاست شورا و پرویز سروری به‌عنوان نایب ‌رئیس وارد انتخاب شهردار شدند.  

براساس شنیده‌ها از منابع مطلع در داخل جلسه انتخاب شهردار در رای گیری نخست علی زاکانی 9 رای، مازیار حسینی 8 رای و محسن پیرهادی 3 رای آوردند. همچنین پس از این رای‌گیری فضای جلسه کمی متشنج شده و مباحثه برای انتخاب شهردار همچنان ادامه دارد. طرفداران مازیار حسینی در توئیتر به برخی بی‌اخلاقی‌ها برای رسیدن به صندلی شهرداری اشاره کرده‌اند. وحید نوروزی در توئیتی نوشته است: مگر صندلی سبز خیابان بهشت چقدر ارزشمند است که اینقدر بی‌اخلاقی می‌کنند. مازیار حسینی، علی زاکانی و محسن پیرهادی هر سه متعلق به این نظام هستند و هر کدام هم ویژگی‌های خاص خود را دارند.

زاکانی شهردار تهران می شود

با توجه به رای‌گیری اولیه و ریخته شدن  رای جوانان حزب‌الهی و انقلابی نزدیک به قالیباف به سبد رای زاکانی عضو حزب رهپویان نشانه های  اختلاف و شکاف میان طرفداران قالیباف نمایان شد . 

دو گروه با دو دیدگاه در کنار قالیباف حضور دارند؛ یک گروه جوانان حزب‌اللهی و انقلابی و گروه دیگر تکنوکرات‌هایی هستند که در این سال‌ها پروژه‌های موردنظر قالیباف را در شهر تهران اجرایی کردند.

 در حالی که رای گیری نهایی و نام گزینه برگزیده اعلام شده سخنگوی منتخبان بدون اشاره به نام زاکانی گفته است که با توجه به مصوبه جلسه امروز مقرر انتخاب شهردار تهران به جلسه فردا و صحن در شورا موکول شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید