رشد 3 برابری میانگین ابتلا به کرونا در مهرماه

جایگاه خطرناک ایران در آمار فوتی‌های کرونا در آسیا

کدخبر: ۴۴۹۰۲۱
بررسی های آماری نشان می دهد میانگین ابتلا به کرونا درمهر ماه در مقایسه با سال قبل بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده است. در قیاس این آمارها در آسیا نیز مشاهده می شود ایران در غالب شاخص های بیماری رتبه دوم را داشته است.
جایگاه خطرناک ایران در آمار فوتی‌های کرونا در آسیا

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونایی در ایران در روزهای اخیر دستخوش تغییرات محسوستری در مقایسه با قبل شده است.

روند بررسی های آماری نشان می دهد با وجود کاهش های ثبت شده در برخی متغیرهای نگران کننده کرونایی درایران اما هنوز در مقایسه با آمارهای جهانی در مرتبه خطرناکی قرار داریم.

میانگین ابتلای بیش از 12 هزار نفر در مهر

شمار مبتلایان روزانه کرونا در روز 29 مهر ماه در ایران برابر با 11 هزار و 788 نفر به ثبت رسید که تقریبا تغییری با روز گذشته خود نداشته است.

بررسی روند ابتلا در این ماه نشان میدهد در روزهای ابتدایی مهر سطح شیوع روزانه کرونا برابر با روزی 17 هزار نفر بوده که به مرور از این رقم کاسته شده و در کانال 11 هزار نفر قرار گرفت.

با این حال دو نکته مهم در مورد امارهای ابتلا به کرونا در این ماه به چشم می خورد. نخست آن که در اولین ماه پاییز تنها در سه روز 16 و 17 و 24 ام مهر ماه آمار ابتلا پایین تر از 10 هزار نفر به ثبت رسیده و در 23 روز نیز ابتلا به این بیماری بیش از 11 هزار نفر بوده است.

در صورتی که میانگین ابتلای کرونای ایران در 29 روز سپری شده از مهر ماه را محاسبه کنیم این رقم برابر با 12 هزار و 286 نفر خواهد بود. 

مقایسه این رقم با مهر ماه سال گذشته نشان میدهد رشد سالانه ابتلا در این ماه برابر با 212 درصد بوده است. یعنی بیش از 3 برابر حد میانگین ابتلای روزانه در این ماه هنوز از مهر ماه سال قبل بیشتر است.

اما برای آنکه بتوان مقایسه دقیقتری را در آمارهای کرونایی ایران ثبت کرد باید آن را با سایر نقاط جهان قیاس نمود. این امر با توجه به فاصله زمانی میان کشور ها غالبا با یک روز تاخیر صورت می گیرد.

کرونا

رتبه دوم ایران در بیماران بدحال کرونایی در آسیا

شمار بیماران بدحال کرونایی درایران در روز 28 مهر ماه برابر با 4 هزار و 559 نفر بوده که با 1.6 درصد کاهش به 4 هزار و 486 نفر تقلیل پیدا کرد. 

مقایسه آمار بیماران بدحال کرونایی در ایران با سایر نقاط کشورهای آسیایی نشان میدهد میزان بیماران بدحال ایران رتبه دوم را در میان کشورهای این قاره پهناور داشته است.

کشور هند با 8 هزار و 944 بیمار بدحال کرونایی رتبه اول را داشته و پس از ایران کشور فیلیپین نیز با 3 هزار و 194 بیمار رتبه سوم را ثبت کرده است.

کرونا

رتبه دوم ایران در مرگ ومیر کرونا در آسیا

شمار فوتی های روزانه کرونا در ایران در روز 28 مهر ماه برابر با 162 نفر بوده که با 9 درصد افزایش امروز به 178 نفر رسید.

روندهای آماری این بیماری در میان کشور های آسیایی نشان می دهد در روز 28 مهر شمار فوتی های روزانه ایران رتبه دوم را در میان سایرین داشته است.

در این روز ترکیه با 214 فوتی رتبه اول را دارا بوده و پس از ایران هند با 160 فوتی کرونایی رتبه سوم را به ثبت رسانده است.

کرونا

رتبه دوم ایران در بیماران فعال کرونایی در ایران

تعداد بیماران فعال کرونایی در هر کشور به تعداد بیمارانی اشاره دارد که در حال حاضر چه در بیمارستان ها و چه در منازل تحت مداوا قرار دارند.

 این رقم از جهت نیاز به دارو و درمان برای درمان بیماران و ارزیابی وضعیت خطرناک کرونایی در هر کشور حائز اهمیت می باشد.

بررسی ها نشان می دهد در روز 28 مهر ماه تعداد بیماران فعال کرونایی در ترکیه برابر با 503 هزار و 405 نفر بوده که رتبه اول این متغیر خطرناک کرونایی در قاره آسیا را داشته است.

ایران اما با ثبت  335 هزار و 963 نفر بیمار فعال کرونایی دومین رتبه را در آسیا به ثبت رسانید.

رتبه سوم این متغیر نیز در آمارهای آسیایی در مقطع مورد بررسی با 178 هزار و 798 نفر به هند تعلق داشته است.

به طور کلی بررسی غالب آمار های کرونایی نشان می دهد باوجود روند نزولی در آسیا اما هنوز ایران رتبه دوم را در اکثر شاخص های این بیماری دارا می باشد. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید